شناسهٔ خبر: 82004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۵ میلیون تردد با سرعت غیر مجاز درمحور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۵۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۴۸ تردد ثبت شده سال گذشته در محورهای مواصلاتی این استان، ۱۵ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۲۴ تردد معادل ۳۰ درصد آن با سرعت غیر مجاز انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایوب کرد در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته ۹۰۷ نفر در سوانح رانندگی در جاده ها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد که ۶۶ درصد سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان در این مدت در محورهای اصلی، ۲۲درصد در محور های فرعی و ۱۲ درصد در محورهای روستایی به وقوع پیوسته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزایش حضور نیرو های پلیس راه جهت کنترل و نظارت بیشتر در اوج ساعات وقوع سوانح رانندگی، افزایش اکیپ های امداد و نجات جاده ای و اصلاح و بازسازی تاسیسات و علائم ایمنی در فواصل ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها را از جمله مهمترین راهکارها برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد.

کرد افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۸ واژگونی حدود ۳۰ درصد تصادفات رانندگی در جاده های استان را به خود اختصاص داده است، این اداره کل در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی در اقداماتی نظیر اجرای ۲۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شیب شیروانی، تهیه و نصب حدود ۱۷ کیلومتر حفاظ جداکننده و اجرا و نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور را انجام داده است.

وی سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی را از مهمترین معضلات در سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: سال گذشته سرقت علائم در محورهای مواصلاتی استان بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت، این درحالی است که برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی از محل اعتباراتی که می تواند در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود هزینه می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی و سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد و افزود: ضروری است از سنین کودکی با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش به ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی همت گماشت تا رانندگی ایمن و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود.