شناسهٔ خبر: 82051 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کاهش تاثیر بحران کرونا بر هوانوردی

نیم میلیون مسافر هوایی در آمریکا ظرف یک روز جابجا شدند/ روند بهبودی حمل و نقل هوایی پس از کرونا ادامه دارد

امریکن ایرلاین بهبود حمل و نقل هوایی همچنان ادامه دارد و بر اساس آمار TSA ( اداره امنیت حمل و نقل آمریکا) آمار جابجایی مسافران به روزانه ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از «سیمپل فلایینگ» آخرین آمارهای اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) نشان می دهد که بحران ناشی از شیوع کرونا در صنعت هوانوردی در حال گذار است و تعداد مسافران در هفته گذشته همچنان روند صعودی داشته است. روز پنجشنبه گذشته حدود نیم میلیون مسافر از گیت‌های امینتی عبور کردند، این رقم در بدترین روز آوریل فقط ۸۷ هزار و ۵۳۴ نفر بوده است.

همه از ویرانی صنعت ناشی از شیوع ویروس کرونا آگاه هستند، این بحران اغلب بدتر از یازدهم سپتامبر، سقوط مالی سال ۲۰۰۸ و سایر وقایع با بزرگی مشابه خوانده می شود.

صنعت هوانوردی هنوز تا بهبودی کامل فاصله زیادی دارد، متأسفانه هیچ کس دقیقاً نمی داند در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد، با این حال برخی انتظار دارند که بهبودی این وضعیت ۳ یا ۴ سال طول بکشد. هر روز ساعت ۹ صبح به وقت نیویورک، اداره امنیت حمل و نقلTSA) ) داده‌هایی درمورد تعداد مسافرانی که از گیت عبور می کنند را منتشر می کند. این ارقام در طول هفته متفاوت است و به طور معمول در آخر هفته افزایش می یابد. با این حال  پنجشنبه گذشته این آمار برای اولین بار از تاریخ ۲۱ مارس از نیم میلیون مسافر پیشی گرفت.

در واقع، پنجشنبه بیشترین افزایش تعداد مسافران ثبت شد و تعداد مسافران از ۳۸۶ هزار و ۶۹۹ مسافر در روز چهارشنبه به ۵۰۲ هزار و ۲۰۹ مسافر در روز پنجشنبه افزایش یافت. بنابر آمار  TSA میزان سفرها نسبت به  قبل تقریباً در حدود ۲۰٪  بهبود یافته است. البته ۸۰ درصد باقی مانده نیز احتمالاً صعود طولانی و صعودی خواهد داشت.

پروازهای تجاری

برای یک چشم انداز جهانی‌تر از وضعیت فعلی، می توانیم به داده‌های سایت FlightRadar۲۴.com در مورد تعداد پروازهای تجاری ردیابی شده نگاه کنیم. بر این اساس تعداد پروازهای تجاری در یک چرخه هفتگی انجام می شود، با این حال داده‌ها کمی متفاوت از TSA است.

در بدترین زمان بحران، نمودارهای TSA به طور منطقی مسطح شدند اما چرخه هفتگی پروازهای تجاری هرگز متوقف نشد. این هفته، FlightRadar۲۴.com بیشترین تعداد پرواز تجاری خود را از تاریخ ۲۴ مارس به ثبت رسانده است. تعداد پروازهای تجاری روز پنجشنبه۴۷ هزار و ۷۴۸ مورد ثبت شده که این تقریباً نیمی از رقم قبل از بحران است. در بدترین حالت، این رقم به ۲۳ هزار و ۹۲۶ پرواز سقوط کرد.

روند بهبودی ادامه می یابد؟

بیان این که شرایط بهبودی در آینده چگونه خواهد بود دقیقا غیر ممکن است. شاید یک پیک دوم بیماری باعث افت دیگری شود یا شاید اشتیاق به سفر باعث شود اوضاع سریعتر از حد انتظار بهبود یابد.با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان به دنبال از سرگیری خدمات طی ماه‌های آینده هستند، انتظار می رود که روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

ترجمه: آزاده کاری