شناسهٔ خبر: 8210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات ایمن سازی در محورهای شهرستان شمیرانات

ايمن‌سازي و بهسازي جاده مدیر راه و شهرسازی شمیرانات از آغاز اجرای عملیات ایمن سازی در محورهای اصلی و فرعی این شهرستان و همچنین در محور دیزین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان تهران، مهدی قلی زاد مدیر راه وشهرسازی شهرستان شمیرانات، با بیان این مطلب گفت: با توجه به شروع سفرهای تابستانی و تردد بسیاری از همشهریان از محورهای شمیرانات به دلیل شرایط مناسب آب و هوا و طبیعت جذاب این منطقه عملیات ایمن سازی محورهای این شهرستان با رویکردی ویژه آغاز شده است.

وی در این باره افزود: در این عملیات اجرایی ایمن سازی در محور های فشم , امامه و همچنین محورهای کند وبوجان وراحت آباد شروع شده که در دو هفته  پیاپی تعداد ۲۰۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی در حال نصب است.

مدیر راه و شهرسازی شمیرانات در ادامه گفت: همچنین با توجه به وجود نقاط پر حادثه متعدد , اقدامات اضطراری برای کاهش سرعت وسایط نقلیه و نصب سرعت گیر در ۱۵ مقطع محورهای فرعی بخش لواسانات و همچنین ترفیع ,اصلاح ونصب ۴۰۰ شاخه گاردریل در پرتگاه ها ونقاط پر حادثه محور اصلی زردبند - فشم صورت پذیرفته تا امکان تردد ایمن و مطمئن مسافران سفرهای تابستانی فراهم شود.

قلی زاد همچنین درباره بازگشایی محور دیزین در اردیبهشت ماه جاری و شروع ایمن سازی در این منطقه گفت : این اقدام با هدف رفاه حال مسافرانی صورت میگیرد که قصد تردد از محور دیزین به جاده چالوس رادارند که  از آن جمله می توان مواردی چون نصب ۲۰۰ شاخه گاردریل دو موج (که در اثر سقوط بهمن از بین رفته بود و بعضا فاقد استحکام کافی در برابر برخورد وسایط نقلیه بودند )ونصب دو هزار عدد تابلو اخطاری و انتظامی و مسیر نما در محور دیزین را نام برد.  

علیرضا نادریان رئیس اداره راه و شهرسازی ورامین نیز در خبری دیگر از بهسازی و روکش آسفالت مسیر ۱۰ کیلومتری قلعه بلند- سلمان آباد- پیشواخبر داده و گفت: روکش آسفالت این محور در تردد و سهولت ترافیک روستاهای سلمان آباد، قلعه بلند، حصار علیا، حصار کوچک، حسن آباد کوه گچ و خاوه تأثیر بسزایی دارد.

نادریان در این خصوص افزود: محور روستایی قلعه بلند- سلمان آباد همچنین ترافیک این روستاها را به آزادراه قم- گرمسار متصل می کند.

نظر شما