شناسهٔ خبر: 82117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴ کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – سه راهی بم به بهره برداری رسید

جنوب کرمان 55 مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از ادامه ساخت بزرگراه کوهستانی جیرفت – سه راهی بم خبر داد و گفت : ۴ کیلومتر دیگر ازاین بزرگراه به بهره برداری رسید ه است .

به گزراش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد ساردویی در حاشیه بازدید از این بزرگراه کوهستانی  اعلام کرد : ساخت بزرگراه  جیرفت – سه راهی بم از پروژه های مهم و  حیاتی  جنوب کرمان  می باشد که روند تکمیل آن همچنان ادامه دارد و امروز  ۴  کیلومتر دیگر از این بزرگراه با اعتباری به مبلغ  ۸۰  میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: طول کل مسیری که  از این بزرگراه در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد ۴۸ کیلومتر است که  ۳۱ کیلو متر از آن با اعتباری به مبلغ   ۷۵۰ میلیارد  ریال  تا کنون  به بهره برداری رسیده است.

ساردویی در تشریح با قیمانده پروژه افزود :  ۱۷ کیلومتر باقی مانده از این بزرگراه در دست اجرا  است که  ۷  کیلومتر از این پرو ژه لایه اول آسفالت آن انجام شده و پیمانکار آماده اجرای لایه دوم  است.

وی بیان کرد:  ۷ کیلومتر دیگر در مرحله اجرای ابنیه و خاکریزی در دست اقدام است و یک دستگاه تونل و ۲ کیلومتر مسیر در مرحله طراحی و برآورد جهت انجام مناقصه آماده شده است.

در پایان مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اشاره کرد: برای تکمیل این برزگراه  و پرداخت بدهی پیمانکاران اعتباری به مبلغ  ۱۵۰۰  میلیارد ریال مورد نیاز است.