شناسهٔ خبر: 82118 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کاهش ۶۳ درصدی عملکرد فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۹۹/ پروازهای عبوری ۸۵ درصد کاهش یافت

هواپیما هما مطابق آمار رسمی طی اردیبهشت امسال عملکرد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و پروازهای عبوری نسبت به ماه مشابه ۹۸ به ترتیب ۶۳ و ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال کل پرواز فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت ۹۸ در نشست و برخاست ۵۴ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۶۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۰ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس فرودگاه مهرآباد طی اردیبهشت ماه امسال ۵۷۷۶ نششست و برخاست، ۵۵۰ هزار و  ۳۰۴ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست داشته که به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد منفی ۴۴ درصد، ۵۶ و ۵۶ درصد را ثبت کرده است.

در فرودگاه مشهد نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست در ماه مورد اشاره به ترتیب ۷۱ درصد، ۷۸ درصد و ۸۴ درصد کاهش یافته است. در فرودگاه امام خمینی (ره) نشست و برخاست هواپیما ۸۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست نیز ۸۴ درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال ۹۸ کاهش یافته است.

 فرودگاه‌های جهرم، جیرفت، رفسنجان، شاهرود، کلاله، همدان و یاسوج طی اردیبهشت ماه امسال در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰۰ درصد رشد منفی داشته اند. همچنین در شش فرودگاه اختصاصی نیز نشست و برخاست ۶۶ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۴ درصد کاهش یافته است.

در پروازهای داخلی نیز ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ترتیب در نشست و برخاست ۶۴ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۲ درصد کاهش عملکرد در ماه اردیبهشت ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه ۹۸  را ثبت کرده‌اند.

در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته در نشست و برخاست ۹۰ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۶ درصد کاهش وجود داشته است.

طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ تعداد پروازهای عبوری مانند فروردین ماه ۸۵ درصد کاهش یافته است.