شناسهٔ خبر: 82148 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بررسی صلاحیت متقاضیان اقدام ملی مسکن بدون تمرکزگرایی/ راه‌اندازی بخش سوال و جواب‌های متداول در سامانه

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به دنبال تمرکزگرایی نیستیم، گفت: در این خصوص اختیارات کافی به ادارت راه و شهرسازی استان‌ها داده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست معرفی امکانات جدید داشبورد مدیریتی سامانه جامع طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن روز دوشنبه ۲۶ خردادماه با حضور پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، مسوولان سامانه و کارشناسان مسوول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور برگزار شد.

رجب‌پور، مسوول سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن در بخشی از این نشست از راه‌اندازی بخشی ویژه در این سامانه برای سوال و جواب‌های متداول خبر داد و گفت: این امر با هدف پاسخ‌گویی به سوالات مردمی بدون نیاز به مراجعات حضوری ایجاد شده است.

او در این جلسه از مراجعه دو میلیون و ۷۸۴ هزار نفر از آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به این سامانه خبر داد.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمار طرح اقدام ملی مسکن به‌صورت لحظه‌ای در سامانه جامع به‌روز می‌شود، از انجام استعلام‌های مراحل اول و دوم این طرح خبر داد و گفت: استعلام‌های مربوط به مرحله سوم طرح نیز در حال انجام است.

او در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه در مراحل مختلف ثبت‌نام و استعلام مدارک متقاضیان به دنبال تمرکزگرایی نیستیم، عنوان کرد: اختیارات کامل در این خصوص به استان‌ها داده شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رویکرد این وزارتخانه در ثبت‌نام و احراز صلاحیت متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن را تسهیل‌گری خواند و خاطرنشان کرد: حفظ حرمت و ارزش مردم اولویت ما است.

او همچنین خطاب به کاربران و کارشناسان مسوول سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن در استان‌ها تاکید کرد: باید طبق قانون، پاسخگوی تصمیمات و اقداماتمان در کار با سامانه و طی کردن کردن مراحلی از جمله احراز هویت، استعلام فرم جیم و ... باشیم.