شناسهٔ خبر: 82207 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اشکال در ماشین کشنده و تغییر محل پارک هواپیما، علت تاخیر در پیاده کردن مسافران پرواز بیرجند به تهران "هما"

هواپیما هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۲۱۷ بیرجند به تهران، اعلام کرد: پرواز یاد شده در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه، بدون تاخیر فرودگاه بیرجند را ترک و در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین می‌نشیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۲۱۷ بیرجند به تهران به اطلاع می‌رساند پرواز یاد شده در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه، بدون تاخیر فرودگاه بیرجند را ترک و در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین می‌نشیند.

براساس اصول ایمنی، این هواپیما جهت پارک در محل اصلی و پیاده نمودن مسافران محترم، با موتورهای خاموش و به وسیله ماشین کشنده به محل پارک منتقل می‌شود که به علت اشکال به وجود آمده در ماشین کشنده امکان انتقال هواپیما به محل اصلی پارک میسر نگردیده است. با توجه به مشکل به وجود آمده، بلافاصله مجوز لازم برای روشن شدن موتورهای هواپیما و حرکت به محل پارک جدید صادر شد که در این بین خروج هواپیما یکی از شرکت‌های هواپیمایی از پارکینگ، ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد که با احتساب تاخیر قبلی، مسافران این پرواز در مجموع ۲۵ دقیقه معطل می‌شوند.

گفتنی است مطلب عنوان شده در خبر با عنوان "خرابی اتوبوس حمل مسافران و نبود اتوبوس جایگزین به دلیل نداشتن قرارداد" صحت نداشته و تمامی تجهیزات کمکی هواپیما در فرودگاه مهرآباد متعلق به "هما" است و آماده خدمت‌رسانی است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما وظیفه خود می‌داند به دلیل مشکلات به وجود آمده از مسافران محترم این پرواز عذرخواهی کند.