شناسهٔ خبر: 82219 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در تماس ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی ایران با همتای بلغاری مطرح شد

بررسی آخرین وضعیت توافقات به عمل آمده در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور / اجلاس بیستم به صورت فیزیکی در تهران برگزار خواهد شد

تماس ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی با همتای بلغاری خود وزیر راه و شهرسازی ایران امروز در تماسی ویدئو کنفرانسی با همتای بلغارستانی درخصوص توافقات به عمل آمده در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عصر امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یک تماس ویدئو کنفرانسی با ژلازکوف، وزیر حمل و نقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات بلغارستان، برقرار کرد.

در این تماس ویدئو کنفرانسی که به خواسته طرف بلغارستانی انجام گرفت، درخصوص توافقات به عمل آمده در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلغارستان که در فروردین ۹۸ در صوفیا برگزار شده، بود بحث و تبادل نظر شد.

در این گفت وگو طرفین ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص کنترل ویروس کرونا در دو کشور و به ویژه در حوزه حمل و نقل، تصمیم گرفتند کارگروه های ریلی و هوایی، سرمایه گذاری، همکاری های بانکی و انرژی را به صورت فیزیکی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: تماس تلفنی وزیر راه و شهرسازی ایران با همتای قزاقستانی‌ خود

در همین خصوص در این تماس ویدئو کنفرانسی مقرر شد همتای بلغاری یک نماینده را به منظور برگزاری کمیته پیگیری اجلاس نوزدهم معرفی کرده تا ضمن پیگیری توافقات اجلاس نوزدهم، دستور کار اجلاس بیستم در سال جاری در تهران را تنظیم کند.

در این راستا قرار شد اجلاس بیستم کمیسیون مشترک اقتصادی در سال جاری در تهران و به صورت فیزیکی برگزار شود.

همچنین وزاری دو کشور ایران و بلغارستان در این تماس ویدئو کنفرانسی توافق کردند یک ماه دیگر برای بررسی آخرین پیگیری های انجام شده در این زمینه یک تماس ویدئو کنفرانسی دیگر داشته باشند.