شناسهٔ خبر: 82236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از پروژه های زیرساختی و آغاز طرح های عظیم ملی راه و شهرسازی استان ایلام توسط رئیس جمهور

بهره برداری از پروژه های استان ایلام.JPG طی مراسمی به صورت ویدیو کنفرانس حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پروژه های زیرساختی راه و شهرسازی استان ایلام را افتتاح و آغاز طرح های عظیم ملی را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام در این مراسم که با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هیأت همراه، سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و معاونین استاندار, مهندس کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان, نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استان ایلام به انجام رسید در مجموع از طرح های مختلف استان ایلام  به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رونمایی شد.

خادمی در این مراسم گفت: افتتاح ۲۳۰ کیلومتر انواع راه( بزرگراه، راه اصلی , فرعی و روستایی، با اعتبار ۴۲۸۹ میلیارد ریال، ۷۹۰۰ متر مربع ساختمان عمومی و دولتی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، ۱۳۰۰ واحد مسکن مهر از اهم پروژه های افتتاحی استان ایلام است که در یکی دو سال اخیر توسط دولت محترم به اجرا درآمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح پروژه‌های آماده افتتاح در استان ایلام اظهار داشت: ۸۴ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان به بهره برداری رسید که شامل باند دوم محور ایلام- حمیل به طول ۶ کیلومتر، باند دوم ایلام- مهران به طول ۲۰ کیلومتر، باند دوم ایلام- مهران(جنداله- صالح‌آباد- گلان- سد کنجانچم) به طول ۲۷ کیلومتر، پروژه چهارخطه ایلام- ایوان به طول ۵ کیلومتر، باند دوم محور ایلام‌-مهران (پل صلواتی- سدآل اسحاق- مهران) به طول ۱۴ کیلومتر  و باند دوم محور دهلران- اندیمشک به طول ۱۲ کیلومتر است.
وی افزود: این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر سفر زوار عتبات عالیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تکمیل و ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی آن در  دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: این محور ریلی با هدف توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال به راه‌آهن سراسری کشور احداث می‌شود.
وی ادامه داد: این خط‌آهن پل ارتباطی برای حمل و نقل کالا و جا‌به‌جایی بار و مسافر به کشور عراق محسوب می‌شود.
خادمی تصریح کرد: این مسیر ریلی به طول ۸۰ کیلومتر از ایستگاه چالاوبکر در محور کرمانشاه- خسروی آغاز و به شهرستان ایلام منتهی می‌شود و امروز عملیات اجرایی ۱۷.۵ کیلومتر آن آغاز شد.
 

معاون وزیر راه و شهرسازی از رونمایی آزادراه نجف‌اشرف در استان ایلام به دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: آزادراه پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب کشور است که بعد از گذر از مرز چیلات و با احداث ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در خاک عراق، به شهر نجف اشرف منتهی می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه احداث این آزادراه را موجب تقویت شبکه آزادراهی غرب کشور دانست و اعلام کرد: احداث این آزادراه موجب سهولت تردد زوار عتبات عالیات به کشور عراق می‌شود وبه عنوان یک مسیر ترانزیتی مهم کالا بین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
خادمی یادآور شد: این آزادراه ۱۲۶ کیلومتر است که با سهم مشارکتی ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود.

خادمی آغاز عملیات اجرایی احداث ۹۲۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان ایلام را از دیگر پروژه های مورد کلنگ زنی عنوان کرد.