شناسهٔ خبر: 82240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شرایط تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری اعلام شد

صالحی (همدان) معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ودیعه اسکان موقت را در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " مجید صالحی امیر"   اظهار داشت: وام ودیعه مسکن برای اسکان موقت در محلات هدف بازآفرینی شهری به منظور جابه جایی و تسریع در روند نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری به ازای هر واحد در کلانشهرها 40 میلیون تومان و سایر شهرها 30 میلیون تومان با نرخ بهره 4 درصد پرداخت می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: : دوره بازپرداخت این تسهیلات 36 ماهه بوده و در قالب وام ودیعه اسکان موقت پرداخت می‌شود.

 وی بیان کرد: سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع سازی غیر حرفه ای به ترتیب در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 100 ، 80 و 80 میلیون تومان است که این تسهیلات در سایر شهرها 60 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین به انبوه سازانی که در تهران، کلانشهرها، شهرهای بالای 200 هزا ر نفر جمعیت و مراکز استان‌ها در صورت استفاده از تکنولوژی های جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی ، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد به ترتیب 230 ، 250 و 220 میلیون تومان ازطریق بانک عامل پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای سایر شهرها 180 میلیون تومان است.

صالحی یادآورشد : تسهیلات نوسازی برای سازندگان حرفه‌ای و توسعه گر به ترتیب در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 200، 180 و 170 میلیون تومان است که این تسهیلات در سایر شهرها برای انبوه سازان و توسعه گران 140 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی در رابطه با مزایای تشویقی این طرح گفت: عدم نیاز به سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات، امکان دریافت تسهیلات با ارائه سند غیر منقول قابل ترهین مازاد ارزش ملک برای املاک فاقد سند ثبتی، قابلی تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط تسهیلات به مدت حداکثر 120 ماه ، امکان تخفیف حداقل 50% عوارض ساخت و تراکم ساخت و تقسیط مابقی آن و امکان برخورداری از تخفیف در هزینه های طراحی و نظارت سازمان نظام مهندسی از مزایای تشویقی این بسته حمایتی است.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت گفت: میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت با نرخ سود 9 % (50%) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جهت تسهیلات متناظر برای متقاضیان نوسازی مسکن در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی به ترتیب در کلانشهرها 200 میلیون ریال و در سایر شهرها 150 میلیون ریال تعیین شده است.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت: متقاضی می تواند علاوه بر تسهیلات ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها به میزان 100 میلیون ریال و در سایر شهرها 75 میلیون ریال با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از محل منابع داخلی بانک دریافت نماید.