شناسهٔ خبر: 82246 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

بارگیری اولین محموله صادراتی سیمان از بندر چابهار به مقصد دبی/ کالاهای صادراتی به صورت حمل مستقیم از کامیون به شناور بارگیری می شود

بارگیری مستقیم در چابهار مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله صادراتی سیمان در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری چابهار به صورت حمل مستقیم از کامیون به شناور بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اعلام اینکه اولین محموله صادراتی در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری به مقصد دبی بارگیری شد اظهار کرد: این محموله شامل ۹۰۰ تن سیمان صادراتی است که بصورت حمل مستقیم و از کامیون به شناور بارگیری می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: به منظور کاهش هزینه های مترتب بر کالا، کاهش زمان بارگیری و سرعت بخشیدن به عملیات و  همچنین پیشگیری از خسارات احتمالی به کالا؛ کالاهای صادراتی بصورت حمل مستقیم از کامیون به شناور بارگیری می شود.

آقایی با اشاره به بسته بندی جامبوبگ محموله صادراتی گفت: با توجه به وجود معادن غنی و همچنین کارخانه های سیمان استان که قابلیت صادرات را نیز دارند استفاده از زیر ساختها و تجهیزات بندر شهید کلانتری برای این نوع محصولات می تواند بار شناورهای فلزی برگشتی از این بندر را تامین می کند.