شناسهٔ خبر: 82268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار فارس انجام شد

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۴ باند دوم محور طریق الرضا با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال

IMG_8087.JPG با حضور استاندار فارس عملیات اجرایی قطعه ۴ باند دوم محور طریق الرضا حد فاصل تیمارگون – آسپاس در شهرستان اقلید آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: همزمان با سفر استاندار فارس به شهرستان اقلید عملیات اجرایی محور تیمارگون ـ آسپاس به طول ۱۵/۵ کیلومتر و ۷ کیلومتر بهسازی که جزئی از این پروژه است به عنوان بخشی از پروژه مهم طریق الرضا و قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان و مسیر عبور زائرین امام رضا از استان خوزستان تا استان خراسان رضوی است.

رحیمی استاندار فارس در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه افزود: طرح های ملی تاثیر گذاری از جمله راه آهن اقلید _ یزد ، آزاد راه شیراز _ اصفهان و جاده طریق الرضا در شهرستان اقلید در حال اجراست که با بهره برداری از آن شاهد تحولی عظیم در بخش های مختلف این شهرستان خواهیم بود.

زاهدی در ادامه این مراسم در خصوص احجام و ابنیه فنی این پروژه گفت: حجم خاکبرداری ۱۵۰,۰۰۰ متر مکعب، خاکریزی ۵۶۰,۰۰۰ متر مکعب،آسفالت ۸۰,۰۰۰ تن ، بتن ریزی ۱۸,۰۰۰ متر مکعب و ۵۰ دستگاه پل در طول این مسیر احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: عرض راه در این محور ۱۱ متر خواهد بود و علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در تسهیل ترافیک عبوری و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، نقطه حادثه خیز باند اول تیمارگون – آسپاس نیز اصلاح خواهد شد.

وی اذعان داشت: احداث باند دوم این پروژه به طول ۱۵/۵ کیلومتر بصورت بزرگراه دارای اهمیت ویژه ای می باشد، همچنین تعریض و بهسازی ۷ کیلومتر از محور قدیم سورمق ـ اقلید نیز جزئی از این پروژه است.

زاهدی ادامه داد: این پروژه باعث  افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، تسهیل ترافیک عبوری ،کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و همچنین افزایش رونق اقتصادی منطقه  خواهد شد.