شناسهٔ خبر: 82279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری امسال ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد

DM2A7700.JPG مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرای خط آهن در استان گفت: طرح راه‌آهن این استان در خط مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد در سال‌جاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حسینعلی مقصودی در نشست فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با مدیران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ دو هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در ۳ ماهه نخست امسال تخصیص داده شد و قرار است تا پایان سال‌جاری عملیات زیرسازی طرح راه‌آهن  استان به پایان برسد اما فراخوان و انتخاب پیمانکار روسازی هنوز انجام نشده است.

وی یادآور شد: براساس وعده مسوولان ملی، قرار است برای اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد تا پایان سال‌جاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساخت آزادراه شهرکرد ـ ناغان ـ کارون چهار ـ ایذه از دیگر طرح‌های پیشنهادی این اداره کل برای مشارکت با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است و هم‌اینک در بخش‌هایی از این مسیر عملیات اجرایی تعریض و احداث چهار خطه در حال انجام است.

مقصودی با اشاره به آغاز عملیات طرح مهم تامین مسکن در سطح ملی افزود: در مرحله نخست این طرح ۲ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده که زمین آن برای اجرا آماده است و  از این تعداد یک‌هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی به شهرکرد به‌عنوان مرکز استان اختصاص دارد. شایان ذکر است؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای بررسی روند مشارکت در اجرای برخی طرح‌ها و بازدید از تعدادی پروژه‌های چهارمحال و بختیاری به مدت دو روز در استان حضور یافت.