شناسهٔ خبر: 82313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران

۲۰ کیلومتر از راه های مازندران روشن می شود

روشنایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی عملیات احداث ۲۰ کیلومتر روشنایی در محورهای ارتباطی این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، حسن جهانیان ضمن اعلام این خبر افزود: مهمترين كاركرد سيستم هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق ، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب ، تشخيص به موقع موانع ، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست.

وی افزود : حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه بستگي به نوع آن ، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه ، وضعيت مكانهاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابرين پياده دارد.

جهانیان در ادامه به جاده های مازندران اشاره و اظهار داشت : اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محور ارتباطی استان بالاست ، از اين رو اميدواريم شاهد ارتقاء ایمنی کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح محور های استان باشیم.

وی به عملیات ایمن سازی این اداره کل در سطح محورهای استان در قالب احداث روشنایی اشاره و خاطر نشان ساخت :  عمليات احداث روشنايي در محورهای ارتباطی کمربندی نوشهر به چالوس به طول بیش ۱۰ كيلومتر  ، احداث سیستم روشنایی کمربندی فریدونکنار به طول ۱و نیم کیلومتر ،احداث سیستم روشنایی محور نور _چمستان به طول ۷ کیلومتر ،احداث سیستم روشنایی نقطه ای محور شیرگاه به طول ۱ و نیم کیلومتر و همچنین احداث سیستم روشنایی نقطه ای در ۱۵ تقاطع و بریدگی های راه های حوزه استحفاظی در حال اجرا می باشد.

گفتني است در حال حاضر بيش از ۴۲۰ كيلومتر از راه هاي ارتباطي مازندران داراي روشنايي هستند.