شناسهٔ خبر: 82430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل / هفته آینده آغاز عملیات اجرایی احداث تونل دوم حیران

اردبیل کد 3 مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح سفر وزیر راه و شهرسازی به استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این سفریک روزه به استان اردبیل سعی شد از تمام محورهای مواصلاتی استان و راه آهن اردبیل - میانه بازدید شده و روند اجرای پروژه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در این سفر مقرر شد تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان به شکل کامل تخصیص یابد که وزیر راه و شهرسازی نیز بر این امر تاکید کردند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل دومین مصوبه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان را تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار یک هزار و ۷۰ میلیارد تومانی راه آهن در سالجاری اعلام و اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس قرار شد عملیات بهسازی ، تعریض و روکش آسفالت راه‌های شریانی استان با تامین منابع مورد نیاز و در فصل کاری انجام شود.

احداث تونل دوم حیران هفته آینده اجرایی خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تونل دوم اردبیل به سمت آستارا در گردنه حیران اظهار کرد: بعد از اتمام مطالعات و انتخاب پیمانکار و همچنین تجهیز کارگاه از هفته آینده عملیات احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین به طول دو کیلومتر آغاز خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال گذشته به حوزه راه‌ها اختصاص یافته که این نشان از عزم دولت و تلاش مسئولان استانی برای توسعه بزرگراه‌ها در این استان است.

وی گفت: سه سال پیش کل اعتبار راه‌های استان به بیش از ۱۷ میلیارد تومان نمی‌رسید اما امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه هزینه خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌ های استان ۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که تلاش می‌شود از طریق اعتبارات ملی این رقم تامین شود ، افزود: سال گذشته ۵۱ کیلومتر بزرگراه در این استان عملیاتی و اجرایی شد.

حیدری در مورد توسعه بزرگراه اردبیل سرچم به طول ۹۰ کیلومتر و همچنین تکمیل ۳۰ کیلومتر از این محور مواصلاتی در سالجاری بیان کرد: در بحث توسعه بزرگراه ها نزدیک به هزار میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران داریم و با برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۷ کیلومتر از محور سه راهی صحرا - گرمی بیله‌سوار، ۸ کیلومتر در محور پارس‌آباد سربند و ۱۰ کیلومتر نیز در مسیر اردبیل مشگین‌شهر با منابع مالی که از محل تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها لحاظ شده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.