شناسهٔ خبر: 82474 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

تاکید رییس جمهور بر حمایت از پروژه آزادراه اصفهان-شیراز/ ۵۰۰ میلیارد تومان تا شهریورماه به این پروژه تزریق می‌شود

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام تاکید رییس جمهور بر حمایت از پروژه آزادراه اصفهان-شیراز گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان تا شهریورماه به این پروژه تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت، معاون ريیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، در بازدید از پروژه آزادراهی اصفهان - شیراز ضمن تشکر و قدردانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به عنوان دست اندرکاران این پروژه اظهار داشت: واقعا جای تقدیر از مهندس اسلامی و همه همکاران ایشان در وزارت راه شهرسازی است که بنابر وظیفه ذاتی این وزارتخانه هم اکنون ایران به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است. 

وی افزود: همچنین باید از مجموعه وزارت دفاع و شخص امیر حاتمی به واسطه برقراری امنیت در کشور تقدیر کرد، چراکه که هیچکس اگر نگاه به خاک کشور داشته باشد، از موشک های آنها در امان نیست. مجموعه ای که در زمان صلح وظیفه خودش را طبق قانون اساسی انجام داده و در مسیر توسعه کشور همکاری دارد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: در حضور در پروژه آزادراهی اصفهان- شیراز حامل پیام رییس جمهوری هستم که ضمن تشکر و قدردانی تاکید داشتند این پروژه از نظر مالی حمایت شود که این حضور به معنای پشتیبانی در همین راستا خواهد بود. 

وی افزود: جدا از مزایای این پروژه اعم از کاهش مصرف سوخت و کوتاهتر شدن زمان سفر، مهمترین موضوع این است که با این آزادراه جان  هموطنان سالم بماند. 

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در همین راستا خواستار این هستیم که حداکثر تا قبل از پایان دولت و در سال ١٣٩٩ شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم. 

وی با تاکید دوباره بر این که با اطمینان، هرآنچه که تعهدات برای پرداخت است، انجام می گیرد، تصریح کرد: در همین راستا قرار است ۵٠٠ میلیارد تومان تعهد دولت را قبل از پایان شهریور انجام دهیم که ٢٠٠ میلیارد تومان آن ابلاغ شد و ٣٠٠ میلیارد هم قبل از موعد اعلام شده پرداخت می شود. 

نوبخت گفت: به همین خاطر هیچ عذر و بهانه ای وجود نخواهد داشت و با مهیا بودن منابع مالی و اراده وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و با همکاری و مساعدت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مسئولیت ملی شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود. 

وی  با اشاره به پروژه های ریلی در حال انجام در اقصی نقاط کشور و با اعلام اینکه راه آهن میانه به بستان آباد اواخر امسال به تبریز وصل خواهد شد، تصریح کرد: این اتفاقات و این سازندگی در شرایطی است که کشور در یک رویارویی بزرگ با رژیم آمریکاست که حتی به مردم خودش هم رحم نمی کند. 

نوبخت در پایان گفت:  آمریکا از همه ابزارها و توانش برای نفوذ در اقتصاد و بازار جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند تا مانع خدمت رسانی نظام شود، اما این آغاز مسیر خدمت رسانی است.