شناسهٔ خبر: 82527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

بنگاه‌های خسارت‌دیده از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بنگاه‌های خسارت‌دیده از ویروس کرونا می‌توانند از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق افزود: براساس گزارش ها، ۱۳ فعالیت در دستگاه های اجرایی در خلال زمان شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند که برای این دسته فعالیت ها و بنگاه های مرتبط با آن تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: فعالیت بنگاه های مربوط به «حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی» یکی از مواردی است که به عنوان بنگاه های آسیب دیده محسوب می شود و می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

صبوری تصریح کرد: کل مبلغ تسهیلات در سراسر کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که سهم استان قم در حدود ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ابراز داشت: برای برخورداری از این تسهیلات شاغلین و بنگاه های اقتصادی به سامانه «کارا» https://kara.mcls.gov.ir مراجعه نمایند و در آن سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات اظهار داشت: بنگاه هایی که از بیمه بیکاری شاغلین خود استفاده نکرده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند و تا پایان سال ۹۹ با نیروی شاغل خود قرارداد منعقد کرده باشند حائز شرایط استفاده از تسهیلات هستند.

صبوری گفت: این تسهیلات فقط برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماهه ابتدای سال ۹۹ است.

وی با اشاره به این که براساس شرایط فوق و پایگاه داده های تامین اجتماعی برای تمامی متقاضیان کارفرمایی و خویش فرمایی پیامک ارسال شده است، خاطر نشان ساخت: صرفا افرادی که پیامک دریافت نموده اند و کد کارگاهی آن ها در سامانه ثبت شده است می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

صبوری با بیان این که ظرف مدت سه روز کاری به همه درخواست ها پاسخ داده می شود، توضیح داد: پس از بررسی مدارک در سامانه مذکور و اعلام نظر دستگاه مربوطه، اطلاعات به بانک ها برای پرداخت تسهیلات ارسال می شود که همه این مراحل به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه کارا صورت می گیرد.

وی گفت: مبلغ تسهیلات برای متقاضیان کارفرمایی ۱۲ میلیون تومان و برای متقاضیان خویش فرمایی بیمه پرداز(رانندگان مسافری) شش میلیون تومان است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۴ ماه از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

صبوری اظهار داشت: سهم ادارات تابعه و زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان قم، ۴۵ شرکت حمل و نقل برون شهری جاده ای، ریلی و هوایی (کارفرمایی) با حدود دو میلیارد تومان تسهیلات است.

وی ابراز داشت: تا اول تیرماه سال جاری، بالغ بر ۱۰۰۰ راننده برون شهری(خویش فرمایی) درخواست تسهیلات بیش از شش میلیارد تومانی خود را ثبت کرده اند که درخواست آن ها در بانک های عامل در دست بررسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اعلام کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری لازم با کارشناس اداره هماهنگی حمل و نقل این اداره کل با شماره تماس ۵-۰۲۵۳۶۶۶۰۰۰۱ داخلی ۲۸۴ تماس حاصل کنند.