شناسهٔ خبر: 8256 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بررسی حفظ و احيای ايستگاه‌های راه‌آهن در گفتگو با نماينده مجلس‌ شورای اسلامی/۱۰

تاكيد بر حفظ ثروت‌های اندوخته‌ ملی با حفظ ايستگاه‌های راه‌آهن/ ميراث‌ملی خود را با برنامه‌های مشخص حفظ كنيم

ایستگاه راه آهن تبریز عضو هیئت رئيسه كميسيون اقتصادی مجلس، حفظ و احيای ايستگاه‌های راه‌آهن را از برنامه‌های مهم دولت خواند و گفت: با حفظ و احيای ايستگاه‌های راه‌آهن، ثروت‌های اندوخته‌شده ملی را حفظ كنيم و در اين راه، تجربه گذشتگان را ناديده نگيريم.

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد پیگیری‌ها و سیاست‌های نمایندگان مجلس در طرح حفظ و احیای ایستگا‌ه‌های راه‌آهن گفت: یكی از زیرساخت‌های مهم توسعه راه‌ها، شبكه‌های حمل و نقل ریلی هستند و با تجاربی كه ایران از ساخت ریل از گذشته داشته، حفظ و احیای ایستگاه‌ها و شبكه‌های ریلی راه آهن از ضروریات است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق این طرح (حفظ و احیای ایستگاه‌های راه آهن) به نوعی حفاظت از ثروت‌های اندوخته ملی است. شبكه‌های حمل و نقل ریلی و به دنبال آن ایستگاه‌های راه‌آهن جزو میراث ملی این سرزمین به شمار می‌آیند و به همین‌خاطر هم باید برنامه‌های مشخص و روشنی در این زمینه پیگیری شود.

فرهنگی ادامه داد: نمایندگان در خانه ملت، خدمتگزار مردم هستند و از طریق بازدیدها و ارتباطاتی كه بین مردم و مسئولان وجود دارد از روند حفاظت‌ها و آسیب‌های احتمالی شبكه‌های ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن كسب اطلاع می‌شود در ضمن اینكه گزارشات بخش‌های اجرایی نیز از طریق وزارت‌خانه مربوطه استعلام می‌شوند.

نماینده مردم تبریز تاكید كرد: حفظ ایستگاه‌های شهری و به ویژه بین‌راهی به همراه شبكه‌های ریلی باید در اولویت دستگاه‌های مجری و همچنین مردم باشد تا بخشی از تاریخ به این شیوه محفوظ مانده و دستخوش سهل‌انگاری برخی قرار نگیرد.

وی در پایان در مورد همكاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مجری كه در اجرای این طرح می‌توانند تاثیرگذار باشند، گفت: لایحه در اختیار دولت است و پس از بررسی‌های لازم به مجریان ارجاع می‌شود. /

نظر شما