شناسهٔ خبر: 82630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی :

طرح‌های شهری متناسب با شرایط هر منطقه تهیه شود

1801.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی تأکید کرد: در تهیه طرح های توسعه شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه طرح‌های کاربردی و اجرایی تهیه شود و صرفاً اتکا به مسائل تئوریک ما را دچار مشکل خواهد کرد.

 گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با اشاره به تفاوت ماهوی شهرها از نظر کالبدی، طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گفت: نباید نسخه یکسانی برای همه شهرها نوشت و در تعیین نیازهای توسعه‌ای هر شهر نگاه و تصمیم‌های کلیشه‌ای داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشاوران با فشار مدیران شهری و منطقه‌ای به بهانه امنیتی شدن ساخت‌وسازهای غیرمجاز، به جای توجه علمی به توسعه شهر و تعیین جهات مناسب توسعه، ابتدا ساخت‌وسازهای خلاف قانون را داخل محدوده کرده و سپس به سراغ نقاط دیگر توسعه می‌روند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری‌ها مسئول اصلی حفاظت از شهر هستند، افزود: شهرداری‌ها باید با استفاده از ابزارهای لازم مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند.

رحمتی با تاکید بر اهمیت ممانعت از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرها، گفت: حفظ باغات و توسعه فضای سبز نیز باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شهری مورد توجه مسئولان باشد.

وی افزود: متاسفانه در طول  سال گذشته، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی به صورت فزاینده افزایش یافته که باید با جسارت در مقابل چنین اقدامات غلطی بایستیم.

در این جلسه طرح جامع توسعه و عمران  شهر عجب‌شیر و همچنین پروژه بزرگراه شبستر-تبریز که تفاهم نامه آن هفته پیش در حضور استاندار امضاء گردید مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.