شناسهٔ خبر: 82641 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی مهرگان:

دولت مسکن اقشار متوسط و کم‌‌درآمدی را تامین می‌کند/احداث ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی مهرگان برای اقشار میان‌درآمدی/سرانه‌های خدماتی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه مسکن ملی راهکار دولت در تامین مسکن اقشار میان‌درآمدی و کم‌درآمدی است، گفت: تامین سرانه‌ها در اجرای طرح‌های مسکنی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمد اسلامی، وزير راه و شهرسازی در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح اقدام ملي مسكن در استان قزوين- پروژه ۱۲۰۰ واحدی مهرگان-،گفت: پروژه ۱۲۰۰ واحدمسکونی مهرگان،آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی است که تلاش می شود تا واحدهای باکیفیت با معماری ایرانی- اسلامی احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مجموع احداث ۱۰ هزار واحد مسکن ملی سهمیه استان قزوین از طرح مسکن ملی است، افزود: احداث سهمیه باقیمانده استان قزوین پس از پالایش کامل متقاضیان در دستور کار قرار می گیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم بر تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی و زیربنایی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری برای تاسیسات زیربنایی از جمله تصفیه خانه و ایجاد شبکه از اولویت های احداث مسکن ملی در استان و در گام نخست در مهرگان است. 

اسلامی بر موضوع ایجاد راه های دسترسی مناسب در طراحی و اجرای مسکن ملی تاکید و اعلام کرد: با توجه استاندار قزوین، طرح سه جانبه برای راه، آبفا و تامین زیرساخت های لازم در اجرای مسکن ملی به طور مشترک از سوی وزارت راه و شهرسازی و استانداری دنبال خواهد شد. در این خصوص با استانداری تفاهم شده تا کار تصفیه خانه سریع تر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تامین سرانه ها در اجرای طرح های مسکنی در اولویت قرار دارد. در خصوص تامین سرانه ها، سازمان ملی زمین و مسکن برنامه ریزی خواهد کرد تا کمبودها جبران شود.

وی توضیح داد: ساخت مسجد، مدرسه، کلانتری و سایر سرانه ها با سیاستگذاری سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری و اجرایی خواهد شد.

اسلامی آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکن مهرگان را در استان قزوین گام اجرایی دولت در تامین مسکن اقشار میان درآمدی و کم درآمدی برشمرد و گفت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزارنفری که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، حدود ۸۰۰ هزارنفر واجد شرایط شناخته شدند که احداث ۸۰۰ هزار واحد در برنامه است. 

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان برای سالجاری پیش بینی شده است که با احتساب ۸۰۰ هزار واحد، احداث حدود یک میلیون واحد مسکونی، برنامه ریزی شده که بتدریج، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.