شناسهٔ خبر: 82644 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با امام جمعه قزوین مطرح کرد

ایجاد اشتغال و رونق تولید با بازآفرینی محلات فرسوده استان قزوین/ دعوت به حمایت بزرگان استان از اجرای طرح بازآفرینی شهری

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با امام جمعه قزوین بر همراهی و حمایت بزرگان شهر در اجرای طرح بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و گفت: بازآفرینی شهری از گسترش بی رویه شهرها، جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قزوین باآیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد. 

وزیر راه و شهرسازی در جریان این دیدار، ضمن جمع بندی بازدیدهای خود از پروژه های حوزه مسکن و راه استان، اعلام کرد: استان قزوین یکی از استان های باهویت و اصیل است که نیاز است این هویت و اصالت حفظ شده و در عین حال برنامه های توسعه ای استان، عملیاتی و اجرایی شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده استان، مساحت بالایی است، افزود: بافت فرسوده استان قزوین با مساحت بالایی که دارد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که باید شرایط برای مردم ساکن بافت های فرسوده برای بهسازی و نوسازی فراهم شود.

اسلامی بر باززنده سازی محلات هدف باز آفرینی تاکید کرد و یادآور شد: بازآفرینی ۲۷۰۰ محله در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت که در انجام آن سه رویکرد احیای بافت و ایجاد جریان زندگی، نوسازی و مقاوم سازی سکونتگاه ها و تامین سرانه ها، مدنظر قرار دارد.

وی یکی از نیازهای استان قزوین را بازآفرینی شهری برشمرد و گفت: انتظار می رود تا بزرگان استان از بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی حمایت کرده و مردم را ترغیب به نوسازی واحدهای خود کنند. این کار موجب مقاوم سازی واحدهای مسکونی داخل بافت شده و در عین حال در ایجاد اشتغال و رونق تولید موثر است. 

وزیر راه و شهرسازی ویژگی مثبت بازآفرینی شهری را جلوگیری از گسترش بی رویه شهرها برشمرد و بر نقش حمایتی بزرگان استان از اجرای بازآفرینی شهری تامید کرد.

اسلامی بر ارتقای کیفیت راه های روستایی استان در روستاهای بالای ۵۰ خانوار، تاکید کرد.