شناسهٔ خبر: 82656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد:

توجه ویژه به حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع/ پنج روش طرح شکایات مردمی 

قاری قران - داشبورد مدیریتی - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء کرامت مردم، توجه به حفظ حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و حفظ صیانت اجتماعی در اولویت امور راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در خصوص عملکرد حوزه بازرسی و پاسخگویی به شکایات این اداره کل تشریح کرد: هدف اداره بازرسي؛ نظارت و پيگيري، انجام تحقيقات و بازرسي‌هاي مستمر و ادواری لازم از كليه واحدهاي مختلف راه و شهرسازی استان و ادارات تابعه مي‌باشد كه در چارچوب موازین قانونی، ضمن راهنمايي و ارشاد، نحوه خدمت و اجراي ضوابط و فعاليت‌هاي حوزه‌ها را کنترل نموده و با ارزيابي عملكرد مدیران و کارکنان، سلامت و ارتقای بازدهي در تمامی زمينه‌هاي کاری را به منظور حصول اطمينان از اجراي صحيح مقررات و ضوابط مورد بررسی قرار داده و به تبع آن روش‌ها و طرح‌هاي اصلاحي را پیشنهاد می‌دهد.  

وی افزود: در راستای بررسی و کنترل ادارات ستادی و تابعه این اداره کل، واحد بازرسی و ارزیابی عملکرد، ۲۱ مورد را بصورت حضوری و ۱۲ مورد را بصورت نامحسوس طی بازه زمانی سه ماهه اخیر مورد بررسی قرار داده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی بیان کرد: حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری، حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد بخشی از مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری است. که این اداره کل تکریم ارباب رجوع و حفظ صیانت اجتماعی را در اولویت امور قرار داده است.  

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سلامت اداری، رعایت و حفظ حقوق شهروندی، از پنج طریق پاسخگویی شکایات شهروندان هستیم. سامانه‌ شهراه (سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی)، سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت)، سامانه سازمان بازرسی، پورتال اداره‌کل و مراجعه حضوری، روش‌هایی است که این اداره کل اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم می‌نماید.  

قاری‌قرآن در پایان گفت: این اداره‌کل با برنامه‌ریزی دقیق در اجرای ماموریت‌های محوله اقدام می‌کند و امید است بتوانیم بیش از پیش در راستای تکریم ارباب‌رجوع و رعایت ملزومات شهروندمداری کوشا باشیم.