شناسهٔ خبر: 82668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران :

آغاز طرح ضربتی راهداری محورهای شریانی هراز و سوادکوه/ ارتقا ایمنی جاده‌ها ، ضامن امنیت کاربران است

عباسعلی نجفی، مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در آیین آغاز اجرای طرح ضربتی راهداری محورهای شریانی هراز و سوادکوه، ارتقا ایمنی جاده‌ها را ضامن امنیت کاربران خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان مازندران، عباسعلی نجفی در آیین آغاز طرح ضربتی راهداری محورهای شریانی هراز و سوادکوه که با حضور فرمانداران شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی در "راهدارخانه اوریم" محور سوادکوه برگزار شد، گفت: طرح مذکور در محور  سوادکوه از گدوگ تا قائمشهر در قالب چهار اکیپ ۱۵نفره و در محور هراز از امامزاده هاشم تا آمل در قالب ۷ اکیپ ۱۵ نفره( اکیپهای روکش آسفالت ، اکیپ تابلو و علائم ، اکیپ خط کشی ، اکیپ پاکسازی ، اکیپ روشنایی و .. ) با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات راهداری به اجرا در می آید.

 نجفی به آغاز سفرهای تابستانی اشاره و اظهار داشت : با عنایت به شروع سفرهای تابستانی و تردد بالای خودرو در جاده های مازندران ، ایمن سازی محورهای این استان در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به افزایش ضریب ایمنی جاده ها توسط راهداران ، از مردم شریف کشور تقاضامندیم با توجه به شرایط موجود در سطح جامعه ( انتشار مجدد ویروس کرونا ) ، از سفرهای غیر ضروری پرهیز و در صورت لزوم برای سفر ، حتما نکات بهداشتی را در طول سفر رعایت نمایند.

او افزود : علاوه بر اجرای طرح ضربتی سه روزه  این اداره‌کل اجرای طرح ارتقا کیفی راهداری( بر اساس دستور العمل ارسالی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ) را در قالب  پاکسازی حریم ، شانه سازی ، ساماندهی تابلو و علائم ، مرمت و تعویض گاردریل و نیوجرسی ، تامین روشنایی ، اجرای روکش آسفالت و خط کشی ، شستشوی علائم و رنگ آمیزی نرده و پایه و ... در طول کلیه راه‌های ارتباطی خود در دست اجرا دارد.

نجفی در خاتمه گفت : اميدواريم با اجراي اين طرح شاهد افزايش ضريب ايمني در محورها و كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن باشيم.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.