شناسهٔ خبر: 8267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان عملیات ایمن سازی گردنه بيد سرخ كنگاور در کرمانشاه

ايمن سازي جاده رئيس راه و شهر سازي شهرستان كنگاور استان کرمانشاه از جدا سازي دو باند رفت و برگشت محور بزرگراه كربلا در محدوده گردنه بيد سرخ با هدف ايمن سازي این محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه، علی طاهر آبادي در این باره اظهار کرد:با توجه به صعب العبور بودن گردنه بيد سرخ و وجود نقاط پر حادثه در اين محدوده و همچنین برای ايمن سازي این محور، جدا سازي باند هاي رفت و برگشت اين گردنه با نيوجرسي مفصلي در دستور كار قرار گرفت.

طاهر آبادي در ادامه افزود:به همين منظور نسبت به تأمين تعداد هزار عدد نيوجرسي مفصلي برای ايمن سازي بيشتر اين محور به طول چهار كيلومتر اقدام شده است  که عمليات نصب آنها در اين گردنه استراتژيكي در حال انجام است.

طاهر آبادي محل هزينه را اعتبارات ملي اعلام كرده و افزود: انجام عمليات جدا سازي،تهيه و نصب نيوجرسي هاي مفصلي به مبلغ  ۵/۳ ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.

گردنه بيدسرخ از گردنه هاي استراتژيكي و مهم كشور محسوب می شود که برای ايمن سازي كامل و كاهش سوانح جاده اي آن ۶ كيلومتر از باند هاي رفت و برگشت اين محور باید جداسازی شود./

نظر شما