شناسهٔ خبر: 82676 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان قزوین حمایت می‌کنیم/ تعدی به اراضی کشاورزی متوقف شود

سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ضمن اعلام حمایت از اجرای طرح بازآفرینی شهری در این استان، خواستار توقف تعدی به اراضی کشاروزی به‌ویژه در هفت سنگان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین روز گذشته ۹ تیرماه، میزبان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان بود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار، ضمن استماع سخنان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و تبریک دهه کرامت، بخشی از دغدغه‌های استان را اعلام کرد.

امام جمعه قزوین باززنده‌سازی بافت‌های فرسوده شهری را با رعایت اصول، ضوابط و مقررات میراثی که در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، موضوعی با اهمیت خواند و گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده قزوین عموما زیرفشار بوده اند و موانعی که برای آنها در بازسازی محلات وجود داشته، زندگی را برای ساکنان این بافت‌ها دشوار کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در باززنده‌سازی محلات هدف بازآفرینی، امیدبخش است و ما در استان با تمامی توان خود در اجرای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و باززنده‌سازی محلات هدف بازآفرینی حمایت می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی، تکمیل و بهره‌برداری از بخشی از راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن را موضوعی بااهمیت برای استان برشمرد و توضیح داد: راه اصلی قزوین- الموت-تنکابن ارتباط دهنده سه استان قزوین، گیلان و مازندران است که به همین دلیل نیز تکمیل این راه اهمیت دارد.

وی بر رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در استان تاکید کرد و ضمن اعلام عدم موافقت خود در ابتدای آغاز طرح راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن، منطقه را از نظر رانش و مخاطرات آن، منطقه‌ای پرخطر خواند و خواستار رفع موانع خطر ریزش در تکمیل و بهره برداری از راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، تعدی به اراضی در استان را از چالش‌ها و مسائل استان، عنوان کرد و گفت: تعدی به اراضی در استان قزوین هم به ضرر مردم استان و هم به ضرر کل کشور است. بنابراین انتظار می‌رود تا در این خصوص، چاره‌اندیشی شده و از روند آن جلوگیری به عمل آید.

آیت‌الله عابدینی افزود: ساخت وسازهای بی ضابطه در اراضی کشاورزی هفت سنگان از جمله مواردی است که انتظار می‌رود تا در خصوص آن چاره‌اندیشی شود.