شناسهٔ خبر: 82677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

تمام پروژه‌های راهسازی در اردبیل فعال است

اردبیل تیر کد 11 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام پروژه‌های حوزه راه استان فعال بوده و پیمانکاران با قوت و قدرت مشغول کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای فنی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: همزمان با فصل کاری و نیاز پیمانکاران به آسفالت با تعطیلی برخی از کارخانه‌های تولید آسفالت روبرو هستیم.

وی گفت: با تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل قرار شد مشکلات و موانع پیش روی این کارخانه‌ها و علل تعطیلی آنها به صورت تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و شرایط مناسب برای فعالیت مجدد آنها مهیا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در فعالیت مجدد این کارخانه‌ها ضرورت دارد آیتم‌های استاندارد و تولید کیفی آسفالت مدنظر قرار گیرد .

حیدری به فعال بودن اکثر پروژه‌های حوزه راهسازی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: با وجود بدهی که به برخی از پیمانکاران داریم کار عمرانی و فنی در بخش راه با سرعت و قوت ادامه دارد که نیاز است با راه‌اندازی کارخانه‌های آسفالت نیاز پیمانکاران نیز رفع شود.

فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: رصد کیفیت مصالح و ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی توسط مسوولان و دستگاههای مرتبط تشدید می شود و اداره کل استاندارد متولی بازرسی از کیفیت مصالح ساختمانی بوده و باید بر نحوه تولید آن نظارت کافی داشته باشد.

وی گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز باید در قالب کمیته تخصصی نسبت به بررسی ساخت و ساز اصولی و ارتقای کیفیت اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه ۷۰ درصد ساخت‌و‌‌سازها بتنی است، بر نظارت دقیق نظام مهندسی، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای ارتقای کیفیت و ایمنی ساخت‌‌و‌‌سازها تاکید کرد.

قلندری گفت: باید نسخه واحدی برای همه دستگاه‌ها تدوین شده و به‌صورت مرتب، روند احداث ساختمان‌ها رصد شود تا اقدامات انجام‌گرفته نتیجه‌‌‌بخش باشد.