شناسهٔ خبر: 82690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

اختصاص اراضی مناسب برای طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان

خوزستان 17 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص اراضی مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمد حسین پناهی فر اظهار داشت: اطلاع رسانی‌های لازم برای ثبت نام و تکمیل مدارک متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است.

وی افزد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن را به بنیاد مسکن و ستاد فرمان امام (ره) واگذار کرده‌ایم.

پناهی فر در ادامه افزود: مراحل اولیه اجرای طرح اقدام ملی مسکن  در بیشتر نقاط این استان انجام شده و یا در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پروانه های ساخت این طرح در حال صدور است و در برخی از موارد پیمانکاران نیز مشخص شده‌اند و به زودی کلنگزنی این پروژه انجام خواهد شد.

پناهی فر در ادامه افزود: یکی از مزیت های طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان فاصله نداشتن این واحدهای مسکونی از شهر است. به عبارت بهتر مسکن ملی در خوزستان از موقعیت مناسبی برخوردار است.
وی گفت: به همین دلیل فکر می‌کنیم که مشکلی که در پروژه مسکن مهر در برخی از مناطق وجود داشت دیگر نمی توان آن را به مسکن ملی نیز تعمیم داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ارتباط با نقش طرح اقدام ملی مسکن در ساماندهی بازار مسکن خوزستان گفت: به‌طور حتم ‌این طرح تاثیرات بسزایی را در بازار مسکن خواهد داشت. باید یادآور شد که قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است.از این رو هر گاه بتوانیم عرضه را در بازار مورد بحث افزایش دهیم کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت.

پناهی فر در ارتباط با نوسازی بافت فرسوده و اهمیت آن اظهار داشت: بخشی از طرح اقدام ملی مسکن را به نوسازی بافت فرسوده در این استان اختصاص داده ایم که از این طریق هم می‌توان به بازآفرینی شهری کمک کرد و همین که با ارائه تسهیلات متنوع شاهد نوسازی بافت فرسوده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت خود مالکی تسهیلات ارزان قیمت و مناسبی را در اختیار ساکنان بافت‌های ناکارآمد قرار می دهیم. برای نوسازی و یا انبوه سازی در بافت فرسوده مبالغ وام مناسبی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌دهیم.