شناسهٔ خبر: 8275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهشتی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح بیش از ۵۰ کیلومتر از محورهای استان قم در هفته دولت/ شناسایی ۵۲ نقطه حادثه‌خیز

محسن بهشتی مدیر کل راه و شهرسازی قم از افتتاح ۵۲ کیلومتر جاده در محورهای استان قم و در هفته دولت در سال جاری خبر داد.

محسن بهشتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد وضعیت راه‌های این استان اعلام کرد: افتتاح ۱۴کیلومتر از جاده قم - جعفریه - ساوه، ۱۴کیلومتر از جاده قدیم اصفهان در بخش نیزار، احداث و بهسازی ۱۴ کیلومتر از محور قدیم تهران و همچنین ۱۰کیلومتر از جاده قم - قنوات در هفته دولت از برنامه‌های اداره راه و شهرسازی در سال جاری به شمار می‌رود.

وی همچنین در ادامه از شناسایی ۵۲ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار از سوی نهادهای مربوطه رفع این نقاط نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما در سال ۹۴ محسوب می‌شود.

بهشتی در بخشی از سخنانش احداث کمربندی جدید برای استان را با هدف افزایش ایمنی و کاهش ترافیک برون و درون شهری از برنامه‌های بلند مدت این اداره کل نام برد و گفت: این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر و ۲۱ تقاطع غیر همسطح در حال حاضر در مرحله مذاکرات با سرمایه گذاران قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی قم در ادامه از افتتاح آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر (قطعه اول آزادراه حرم به حرم) در اسفند ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور یاد کرد و گفت: این استان محل عبور اجباری ۱۷ استان کشور است که نقش بسیار مؤثری در آزاد راه‌ها و بزرگراه‌های موجود در این منطقه ایفا می‌کند.

بهشتی با بیان اینکه این آزادراه نقش مؤثری در حمل ونقل زمینی به سمت شرق کشور و ارتباط غرب با بخش‌های مرکزی دارد اظهارکرد: این پروژه نکات زیست محیطی را به خوبی رعایت کرده و بخش عمده‌ای از ترافیک شرق استان تهران را کاهش داده که به دنبال آن کاهش آلودکی را نیز با خود به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه با احداث این مسیر سالانه حجم زیادی در سوخت صرفه جویی می‌شود افزود: با افتتاح این مسیر، مسافت قم – گرمسار حدود ۸۵ کیلومتر کاهش یافته که در این فاصله حدود یک ساعت و نیم در زمان نیز صرفه جویی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی قم در مورد تغییر مکان عوارضی قم - گرمسار نیز اعلام کرد: تغییرمکان عوارضی قم – گرمسار از کیلومتر چهار به کیلومتر ۲۳ یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای ما در سال جاری خواهد بود./

نظر شما