شناسهٔ خبر: 82800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان:

فاز نخست عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن شهرهای بالای یکصد هزار نفر در گلستان آغاز شد

گلستان .راه و شهرسازی کلنگ زنی متمرکز فاز نخست عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن شهرهای بالای یکصد هزار نفر و فاز یک تفاهم نامه مسکن فرهنگیان در گلستان با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستانی درشهرستان گرگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹  با حضور، استاندار معزز گلستان، نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی  ،  معاون عمرانی استانداری گلستان  ، فرماندار شهرستان گرگان ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ، مدیر کل بنیاد مسکن استان و دیگر مسئولان، آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن  فرهنگیان در گلستان آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با واحد مرکزی خبر استان گلستان بیان داشت :در فاز اول این طرح، که به صورت متمرکز در گرگان کلنگ زنی شد تا کنون و پس از بررسی های لازم ۱۳۰۴ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان تایید اولیه شده. که در مرحله نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن تعداد ۳۶۰ واحد در شهر گرگان و  ۱۲۰ واحد در شهر گنبد ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان ۹۵۰۰ هزار واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: در این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر۱۰۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر۸۵ میلیون تومان  تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به کمبود زمین دولتی در محدوده شهرها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: از ۹۵۰۰ سهمیه ای که به استان داده شده، ۳۷۰۰ واحد در بافت فرسوده شهری است که در قالب بازآفرینی اجرا و ۵۸۰۰ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر درمحدوده شهرها اجرایی می‌شود.