شناسهٔ خبر: 8283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مشکلات سایت مسکن مهر رشت با حضور مهرآبادي ؛

همه دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را برای حل مشکل مسکن مهر بسیج کنند/ تاكيد وزير راه و شهرسازي بر رفع مشکلات مسکن مهر پنج استان

بازدید قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر از سایت مسکن مهر رشت قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در بازدید از پروژه های مسکن مهر رشت از نزدیک در جریان مشکلات موجود در این پروژه قرار گرفته و مسائل مربوط به این بخش را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان، احمد اصغری مهرآبادی شنبه ۲۳ خرداد در سفر یکروزه خود به گیلان با حضور در سایت مسکن مهر رشت و برگزاری نشستی با حضور مدیران استانی، نمایندگان مردمی مسکن مهر و جبار کوچکی نژاد نماینده  مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از پروژهای این سایت برای تعیین تکلیف واحدهای باقیمانده و حل مشکلات مسکن مهر رشت دستوراتی را صادر کرد.

وی  در این باره افزود: طرح مسکن مهر از جمله طرح های بزرگی است که تاکنون عمليات ساخت يک ميليون و ۸۰۰ هزار واحد آن پايان يافته و يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نيز واگذار شده است. در سایت بزرگ مسکن مهر رشت نیز عملیات اجرایی هفت هزار واحد نیز به پایان رسیده است.

مهر آبادی هماهنگی و مساعدت دستگاه های خدمات رسان را در پیشبرد مراحل پیشرفت مسکن مهر بسیار تاثیر گذار خواند و گفت: تأمین زیر ساخت های خدماتی وظیفه دستگاه های اجرایی و متولیان آن بوده و همه دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را برای حل مشکل مسکن مهر بسیج کنند تا این طرح بزرگ به سرانجام برسد و مردم نیز آورده خود را تکمیل کنند، وزرات راه و شهرسازی نیز به منظور تکميل طرح های نيمه تمام مسکن مهر، متعهد به تأمين اعتبار لازم شده است.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در حوزه مسکن مهر پایبند است گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند برای حل مسائل و مشکلات پروژه های مسکن در حوزه مأموریت خود اقدام کنند تا فرایند تکمیل و واگذاری واحدهای پایان یافته تسریع یابد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی به وزارت نیرو بابت خدمات زیربنایی مسکن مهر خبر داد و افزود: قرار است بخشی از منابع مالی خدمات روبنایی را وزارت راه وشهرسازی متقبل شود.

وی افزود: بنا به تأکیدات مقام عالی وزارت، مشکلات مسکن مهر پنج استان از جمله گیلان هرچه سریعتر باید برطرف شود، بدین منظور ۱۵ تن قیر برای محوطه سازی سایت رشت اختصاص یافته تا به وسیله شهرداری نسبت به تکمیل سریعتر محوطه سازی اقدام شود.

 مهرآبادی همچنین خبر داد : ۳۰ تن قیر نیز در دو مرحله آماده سازی معابر تا ۱۰ متر، اجرای روشنایی و ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن برای این سایت در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر پیگیری پروژه‌های مسکن مهر در همه استان‌ها اظهار کرد: کارگروه مشترکی با استانداری ها تشکیل شده تا برای حل و رفع مشکلات اقدامات اساسی آن صورت گیرد.

مهرآبادی در ادامه از اختصاص سی و پنج هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  یارانه برای تکمیل خدمات روبنایی و طرح های نیمه تمام سایت مسکن مهر رشت خبرداد و گفت: این میزان برای تکمیل طرحهای مدرسه، مسجد، کلانتری ...در نظر گرفته شده است. این درحالیست که مبلغ ۱۷ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال یارانه وزارت راه وشهرسازی به شرکت زیرساخت بابت خدمات زیربنایی پرداخت شده است.

مجري ويژه و قائم مقام وزيردر طرح مسكن مهر با بیان اینکه درحال حاضر ۱۴ دستگاه انواع خدمات روبنایی مسجد، مدرسه و کلانتری در مسکن مهر گیلان در حال اجراست اضافه کرد: سه باب مدرسه در سایت مسکن مهر رشت در مقطع ابتدایی (۱۲کلاسه) با پیشرفت ۱۰۰% و در مقاطع راهنمایی (۹کلاسه) و متوسطه (۹کلاسه) نیز با پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجراست که تاکنون اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۸۹۸ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی افزود: کلانتری سایت رشت نیز با پیشرفت ۹۴ در صد درحال پایان بوده که برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

مهر آبادی از اتمام عملیات ساخت مساجد سه گانه مسکن مهر رشت خبر داد وگفت: مسجد فاطمه الزهرا (س)، مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد الغدیر سایت رشت با صرف هزینه ای بالغ بر ۹ هزار و ۱۲۷ میلیون ریال بطور کامل تکمیل و آماده بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: مساجد مسکن مهر شهرهای صومعه سرا، فومن، لنگرود و رودبار با پیشرفت ۱۰۰ درصدی  احداث شده در شهرهای منجیل با پیشرفت ۸۵ درصد و تالش ۴۵ درصد درحال اجراست که اعتباری مورد نیاز آنها در سال جاری بالغ بر یکهزار میلیون ریال نیاز محسوب می شود./

نظر شما