شناسهٔ خبر: 8284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی به یک خط ریلی در خراسان شمالی/ تجهیز فرودگاه بجنورد/ تکمیل بیمارستان شیروان در سال ۹۵

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های خود در جریان سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی را تشریح کرد.

عباس آخوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در این استان پروژه‌های بسیار بزرگی وجود دارد. یک خط ریلی در کریدور شرقی – غربی تعریف شده که از گرگان به سمت مشهد می رود و یک خط نیز در کریدور شمال – جنوب قرار دارد که شبکه سراسری را به بجنورد متصل می‌کند. این خط از نقاب در نزدیکی سبزوار به سمت اسفراین و از آنجا به سمت بجنورد می‌رود. با موافقت رئیس جمهور علاوه بر منابع فعلی تامین مالی این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی نیز به این پروژه اختصاص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی این مسیر از نقاب تا اسفراین فعال است گفت: مناقصات مربوط به اسفراین تا بجنورد و از بجنورد به سمت شیروان نیز انجام شده که فعال خواهند شد بنابراین با اجرای این پروژه شیروان و بجنورد به شبکه سراسری متصل می شود.

آخوندی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاهراه جاده‌ای ایران از بجنورد عبور می‌کند، افزود: موقعیت جغرافیایی بجنورد به گونه‌ای است که در تقاطع شاهراه‌های ایران هم در محور شمال - جنوب هم به صورت شرق - غرب قرار دارد. با توجه به اینکه بجنورد تا عشق آباد (ترکمنستان) حدود ۸۰ کیلومتر فاصله است از نظر ترانزیت موقعیت بسیار مناسبی برای ایران است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مهم مسیر جاده‌ای گرگان به سمت جنگل گلستان و از آنجا به سمت بجنورد است که بسیار پرترافیک بوده که این مسیر به دو باند رفت و دو باند برگشت تبدیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت رئیس جمهور درخواست کردیم حدود ۱۶۶ میلیارد تومان بودجه برای یکپارچه کردن مسیر جاده‌ای جنگل گلستان تا بجنورد اختصاص یابد تا این مسیر به دو باند رفت و دو باند برگشت تبدیل شود که امیدواریم طی دو سال آینده این مسیر تبدیل به ۴ باند رفت و برگشت شود تا مردم ایران بتوانند از شمال به سمت مشهد از این مسیر استفاده کنند.

آخوندی به پروژه های راه روستایی استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد منطقه این استان مبتنی بر معیشت روستایی است این نوع راه ها برای این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این راستا نیز با موافقت رئیس جمهور با تامین منابعی ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در منطقه طی امسال و سال آینده احداث شود.

تجهیز فرودگاه بجنورد با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز فرودگاه بجنورد نیز گفت: تجهیز این فرودگاه نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۱۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور اختصاص یافته و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز باید اختصاص یابد.

وی درباره بیمارستان شیروان نیز گفت: این بیمارستان با پیشرفت خوبی در حال احداث است که در سال آینده ساخت آن به اتمام می رسد.

آخوندی همچنین گفت: با توجه به اینکه اسفراین، بجنورد و شیروان جزء شهرهای تاریخی و قدیمی ایران هستند و ارزش میراث معنوی بسیار زیادی دارند طرح هایی در جهت بهسازی این مناطق نیز در دستور کار است./

نظر شما