شناسهٔ خبر: 82851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت ۱۴/۵کیلومتر از بزرگراه جیرفت – فاریاب –زیارتعلی

 جنوب کرمان فاریاب مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی از بزرگراه جیرفت – فاریاب – زیارتعلی، از ساخت قطعه اول این بزرگراه به طول۱۴/۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد ساردویی،گفت : طول کل  مسیر جیرفت-  فاریاب - زیارتعلی ۱۰۵ کیلومتر می باشد که  ۱۴/۵ کیلومتر  آن در فاز اول  از بخش بلوک به سمت فاریاب با اعتباری به مبلغ  ۱۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی اظهار داشت : این محور یکی از پرترافیک ترین راههای جنوب کرمان می باشدکه درطول مسیر آن روستاها و مکانهای سکونتگاهی متعدد قرار گرفته و از شهرهای بلوک و فاریاب عبور کرده و به بخش رودخانه شهرستان رودان درحوزه استحفاظی استان هرمزگان خواهد رسید.

در پایان شکر الهی نماینده پنج شهرستان فاریاب، کهنوج ، منوجان ، قلعه گنج و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با برشمردن اهمیت این پروژه درافزایش سرمایه گذاری عنوان کرد: این منطقه یکی از قطبهای کشاورزی استان کرمان محسوب می شود و با توجه به وجود معادن متعدد به ویژه کرومیت و طلا مستعد سرمایه گذاری دراز مدت می باشد و تکمیل این بزرگراه  می تواند در رشد اقتصاد و گردشگری منطقه موثر باشد.

وی ضمن تشکر از مجموعه راه و شهر سازی جنوب کرمان ، آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام کرد.