شناسهٔ خبر: 82865 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی كشوری خبر داد

يکسان‌سازی فرايندهای گزارش‌دهی و چگونگی استفاده از اطلاعات سطوح پروازی در شرايط نامناسب آب و هوایی

سازمان_هواپیمایی  موظف شده است اجرای پروتکل های بهداشتی در پرواز ها را با نظارت بیشتری انجام دهد سرپرست دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی كشوری از برگزاری اولين جلسه آشنايی و پياده‌سازی با قالب يكسان گزارش‌دهی وضعيت سطوح پروازی (Global Reporting Format) و قالب جديد اسنوتام (SNOWTAM) به‌صورت وبينار توسط كارشناسان اين حوزه و به مديريت سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ميثم شاكر، سرپرست دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: با توجه به تغيير قوانين و مقررات در حوزه گزارش دهي وضعيت سطوح پروازي، ايكائو، از كشورهاي عضو خواسته است كه اين تغييرات را به منظور همسان سازي گزارش دهي استفاده كنند.

او هدف از اين امر را يكسان سازی فرايندهای بررسی گزارش دهي و استفاده از اطلاعات سطوح پروازي در شرايط نامناسب آب و هوايي دانست و گفت: با اجرايي شدن اين امر در كشورهاي عضو ايكائو از تاريخ پنجم نوامبر 2020، تمامي كشورها و فرودگاهها بايد از يك قالب يكسان تبعيت كنند.

شاكر، همچنين جلوگيری از ابهام و سردرگمي در ايجاد و خوانش گزارشات را از جمله اهداف اين الزام دانست و گفت: از ديگر مزاياي اين طر ح مي توان به ايجاد تعامل بين خلبان، برج مراقبت، واحد اطلاعات هوانوردي و مسئولان سنجش و پاكسازي سطوح پروازي اشاره كرد و در نهايت همه اين موارد باعث كاهش خطر خروج از باند و سوانح در سطوح پروازي خواهد شد.

گفتني است؛ در اين جلسه سه گروه مسئولان فرودگاهي، بخش اطلاعات هوانوردي و خطوط هواپيمايي حضور داشته و بر اهميت موضوع و لزوم تبعيت از قالب جديد توسط واحدهاي مختلف عمليات هوانوردي و عمليات پرواز، تاكيد شد.

لازم به ذكر است؛ جلسه آتي نيز به صورت وبينار در روز يكشنبه مورخ 22/4/99 ساعت 14 با پرداختن به جزييات بيشتر و تخصصي تر توسط كارشناسان ايكائو از حوزه مديريت اطلاعات هوانوردي دفتر منطقه اي اروپا برگزار خواهد شد و ذي‌نفعان مي توانند سوالات، پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي منطبق با قالب جديد را به آدرس GRF@cao.ir  ارسال كنند.