شناسهٔ خبر: 82880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

هفته دولت زمان بهره برداری از پل گلوکان در محدوده لواسان/مطالعات جامع محدوده ریزشی کمرخانی ظرف سه ماه آینده / استیفای حقوق دولت در شهرک آویشن

بازدید در آیین بهره برداری از شهرداری جدید التاسیس شمشک که با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران انجام گرفت، هفته دولت زمان بهره برداری از پل گلوکان اعلام و بر آغاز مطالعات جامع برای محدوده ریزشی کمرخانی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان که به همراه استاندار در آیین افتتاح ساختمان شهرداری حاضر شده بود، اظهار داشت: شمشک منطقه ای زیبا در ارتفاعات لواسان است که به دلیل ساخت و سازهای متعدد در ارکان طبیعی اش دچار اختلال شده است.

وی افزود: در همین خصوص امیدواریم شهرداری جدید شمشک بتواند با مراقبت بیشتر و هماهنگی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ساخت و سازها و تصرفات را کنترل و مهار کند .

محبت خواه در ادامه اظهار داشت: احداث پل گلوکان در محور لواسان-اوشان با اعتبارلازم۸۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی۶۰ درصد در دست احداث است، این پل بخش مهمی از محور تهران-آهار بوده که با احداث این پل، محور مذکور چهار خطه شده و گره ترافیکی کور مهم محور لشکرگ – آهار – دیزین در محدوده ریزشی کمرخانی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این محدوده ریزشی نیز تا سه ماه آینده مطالعات جامع در خصوص احیاء مجدد فنس‌ها و تخلیه سنگ‌های ریزشی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گرفته و با برآورد هزینه‌های لازم و راهکارهای پیشنهادی موثر به استاندار تهران ارائه خواهد شد.

محبت خواه با اشاره به نقش مهم این پل در مدیریت حجم بالای آب رودخانه فشم هنگام بارندگی ها و سیلاب‌ها درخصوص پروژه شهرک آویشن گفت: طی بازدید از این شهرک توریستی – گردشگری در شهرستان دماوند مقرر شد احیاء، تحقق و استیفای حقوق بیت المال با رفع موانع قانونی و شروع مجدد پروژه مشارکتی به صورت همزمان صورت پذیرد.

در این بازدید همچنین محبت خواه از اراضی رفع تصرف شده دماوند بازدید و برای رفع تصرفات بعدی از یگان حفاظت از اراضی اداره کل خواست تا باهوشیاری و اقتدار نسبت به رفع تصرفات اقدام کرده و در این زمینه هیچ مسامحه‌ای انجام نگیرد.

محبت خواه در پایان بازدید از شمال و شرق استان تهران، با حضور در گلخانه‌های گل‌محمدی، ضمن بررسی امکانات پروژه گل و گلابگیری در دماوند، از پیگیری و حل مشکل زمین این گلخانه‌ها از طریق مجاری قانونی خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز ضمن تقدیر از تغییر رویکرد اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به همراهی مستمر و نگاه توسعه محور این اداره کل در بازنگری طرح‌ها، خواستار سرعت بخشی بیشتر به امور شد.