شناسهٔ خبر: 82916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمسیون مدیریت اجرای حمل ونقل در آذربایجان شرقی

3.jpg دومین جلسه کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل آذربایجانشرقی درسالجاری برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : هم اکنون ۵۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان فعال بوده و ۴۲ دستگاه دوربین جدید نیز با پیشرفت بالای۸۰درصد در مرحله نصب قرار دارد که نصب این دوربین های نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات جاده ای ایفا خواهد کرد.

علیزاده دبیرکمیسیون اجرای مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اظهار داشت: برای کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان باید در کنار اجرای طرح های مختلف ایمن سازی و هوشمند سازی جاده ها باید به مسایل فرهنگی و آموزشی ترافیکی توجه بیشتری کرد و این مسایل از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما به مردم بیان شود.

وی کمبود اعتبار را از مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد و ادامه داد: نبود نقدینگی، نگهداری جاده ها را با مشکل مواجه کرده و با توجه به اینکه اتمام فصل کاری نزدیک است باید در این زمینه تسریع انجام شود.

درادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از خودرو گفت: تعجیل در رانندگی از عوامل عمده تصادفات جاده‌ای در استان است.

جواد رحمتی دردومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل آذربایجان شرقی درسالجاری با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ارایه آموزش به مردم برای رعایت سرعت مجاز و مطمئن در جاده ها و پرهیز از عجله کردن در رانندگی، افزود: در صورت رعایت رانندگی از سوی رانندگان، ارتقای استاندارد جاده ها، ایمن سازی راه ها و نصب تجهیزات کنترلی در جاده ها میانگین سرعت رانندگان و آمار تصادفات جاده ای کاهش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عامل انسانی و مردم نقش اساسی در تصادفات جاده ای دارند و عدم رعایت قوانین رانندگی و پایین بودن ایمنی جاده ها و خودرو نیز از دیگر عوامل بروز تصادفات در جاده های استان هستند.

رحمتی، با بیان اینکه اعتبارات و منابع مالی موجود برای حفظ وضعیت موجود نیز کفایت نمی کند، ادامه داد: باید از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان در مجلس برای تخصیص اعتبارات لازم برای نگهداری راه ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان پیگیری های لازم انجام شود.

وی با اشاره به مشخص نشدن متولی انتقال اجساد تصادفات جاده ای، یادآوری کرد: نباید در این مورد منتظر قوانین و مقررات شد بلکه باید متولی این کار مشخص شود و اگر شهرداری در نزدیکی محل تصادف باشد این کار را به عهده آن ها گذاشت.

رحمتی، افزود: ماندن جنازه ساعت ها در کنار جاده برای بازماندگان متوفی رنج آور است، بنابراین باید با مشخص کردن متولی این کار تلاش شود تا اجساد به موقع به سردخانه منتقل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی  نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای استان در سال های ۹۶ و ۹۷ با افزایش مواجه بود، گفت: در سال گذشته با اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی جاده ها، هوشمند سازی و نصب تابلوهای هشدار و دوربین های کنترلی آمار تصادفات در جاده های استان کاهش یافته است