شناسهٔ خبر: 82926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی:

۳۶ کیلومتر از محورهای شریانی گلستان آسفالت شد

بزرگراه اهر-تبریز معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان از آسفالت ۳۶ کیلومتر از راه‌های شریانی این استان از آغاز طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا بیکی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل متبوع گفت: این فعالیت در محورهای  شریانی گلوگاه به جنگل گلستان، خوش ییلاق و توسکستان به اجرا درآمد.

به گفته وی، اجرای فوگ سیل به میزان ۳۰ کیلومتر و لکه گیری به میزان۶۶ هزار و ۸۵۰  مترمربع درمحورهای استان از اقدامات دیگری است که علاوه بر آسفالت، در محورهای شریانی استان انجام شده است.

بیکی با بیان اینکه این اقدامات مطابق سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا پایان سال به صورت مداوم اجرا می شود، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اجرای این طرح، به دنبال تحقق روش های زودبازده و کم هزینه با رویکرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش های حفاظتی از قبیل میکروسرفیسینگ ، چیپ سیل ، اسلاری سیل وفوگ سیل و ... می باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: اجرای راهداری نوین برای ساخت جاده هایی ایمن و بهره گیری از پیمانکاران با تجربه و کارآمد و استفاده از دانش روز و دستیابی به اهداف جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

به گفته بیکی،حفظ و حراست از سرمایه گذاری های کلان گذشته و امروز،ازطریق بهینه سازی راههای موجود،تسهیل تردد وسایل نقلیه، برقراری ارتباط جاده ای مستمر و ایمن،تأمین ایمنی عبور و مرور،تقلیل زمان و هزینه سفر،کاهش استهلاک وسایل نقلیه،کاهش مصرف سوخت اهداف اجرای طرح سراسری آسفالت های راه های شریانی می باشد.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر از انواع راهها را دارد.

اداره روابط عمومی