شناسهٔ خبر: 8295 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور/ زابل همچنان طوفانی است

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور خبر داد و اعلام کرد که شهرستان زابل در منطقه سیستان و بلوچستان همچنان طوفانی است.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اظهار کرد: امروز یکشنیه ۲۴ خرداد برای مناطقی از شمال شرق کشورمان افزایش ابر و از بعد از ظهر بارش پراکنده را پیش‌بینی کردیم، امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان همچنین شرق استان فارس هم انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده باران را داریم.

وی ادامه داد: امروز و فردا نواحی شمال شرق، شرق، غرب و جنوب شرق کشورمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود که به صورت طوفان گرد و خاک است.

نقشینه افزود: امروز و فردا برای مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان هم به طور لحظه‌ای افزایش سرعت وزش باد که همراه با گرد و خاک است، پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی در سه روز آینده در کشور عراق نیز وزش باد سرعت می‌گیرد و برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر در برخی ساعات باد و گرد و خاک رخ می‌دهد. همچنین دریای عمان و دریای خزر در برخی ساعات مواج خواهند بود.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ و فردا ۳۶ درجه سانتیگراد است. همچنین این دما در روز سه‌شنبه به ۳۷ درجه می‌رسد. /

نظر شما