شناسهٔ خبر: 82974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۱۰۷ مصوبه و تصویب ۷ طرح هادی روستا طی ۱۰۰ روز در استان تهران

باقري معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری ۷ جلسه کاری در مباحث مختلف طی ۱۰۰ روز اول سال ۹۹ و تصویب هفت طرح هادی روستایی خبر داد.

شیدا باقری، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برگزاری ۷ جلسه کاری کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست طی ۱۰۰ روز اول سال و تصویب ۷ طرح هادی روستایی خبر داد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ جلسه کارگروه، زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مدیر کل راه و شهرسازی تهران و مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداران انجام شد که منجر به ۷۳ مصوبه شده است.

وی همچنین از برگزاری ۳ جلسه کمیسیون با ۳۴ مصوبه نیز خبر داد و گفت: طرح‌های هادی ۷ روستا از جمله روستای لم‌آباد از توابع بخش مرکزی ملارد، روستاهای رضی‌آباد، قلعه بها، دهشاد پایین؛ اسکمان و بکه از توابع شهرستان شهریار و یلقان دره از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند در کار گروه طرح شده و در حال ارسال به شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.

باقری دیدگاه آمایش سرزمین و محیط زیست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در کارگروه امور زیربنایی را دیدگاه توسعه محور اما مبتنی بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد و گفت: تمام جلسات به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از برگزاری جلسات کمیته فنی به دستور مدیر کل در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: کمیته فنی با رعایت اصول شهرسازی و به منظور تسهیل در انجام درخواست‌های متقاضیان و تسریع در فرآیند کمیسیون‌های ماده ۵ در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.