شناسهٔ خبر: 82977 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مهرآباد

۵۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه ماسک نداشتند/ آغاز فروش ماسک با نرخ مصوب در مهرآباد/ نحوه برخورد با مسافران تب‌دار

ابراهیم مرادی مدیرکل فرودگاه مهرآباد از فروش ماسک با نرخ مصوب خارج از فضای ترمینال‌های فرودگاه خبر داد و گفت: هیچ مسافری بدون ماسک نمی‌تواند وارد فرودگاه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابراهیم مرادی درباره اجرای پروتکل‌‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: پیش از اینکه پوشش و استفاده از ماسک اجباری شود، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری استفاده از ماسک در داخل هواپیما اجباری بود و تمام ایرلاین‌ها موظف به ارایه ماسک به مسافران بودند اما با دستور رییس جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا مسافران در فرودگاه هم باید ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیش از اجباری شدن استفاده از ماسک ۵۰ درصد مسافران ورودی به مهرآباد پوشش ماسک نداشتند، گفت: از روز شنبه- چهاردهم تیرماه- فروش ماسک با نرخ مصوب را در خارج از فضای ترمینال فرودگاه آغاز کرده‌ایم در حال حاضر مسافران می‌توانند قبل از ورود به فضای ترمینال‌های ۲ ، ۴  و ۶ ماسک را با قیمت مصو تهیه کنند.

 مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: حتی برای مسافران با پرواز برگشت به مهرآباد، قبل از ورود به ترمینال امکان تهیه ماسک فراهم شده است.

مرادی درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران افزود: بحث رعایت فاصله گذاری مسافران در سفرهای هوایی شامل دو موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای ترمینال و رعایت فاصله گذاری در داخل هواپیما و اتوبوس‌های جابه جایی مسافران از ترمینال تا هواپیما و بالعکس است. نظارت بر رعایت این پروتکل در داخل هواپیما و اتوبوس بر عهده فرودگاه نیست و سه شرکت هندلینگ ایران‌ایر، سامان و همراه کوشا در بخش جابه جایی مسافران از ترمینال تا هواپیما و بالعکس را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: در محیط ترمینال به طور مداوم و مستمر بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی نظارت می‌شود. تمام غرفه‌های غذایی روزانه چند بار مورد بررسی بهداشتی قرار می‌گیرند. دوربین‌های حرارتی دمای مسافران را رصد می‌کند. اجازه حضور دسته جمعی مسافران در یک محل را نمی‌دهیم و برای صف گیت‌ها نشان‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: متاسفانه با تمام این اقدامات، برخی از مسافران پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

مرادی با اشاره به نحوه برخورد با مسافرانی که دارای درجه حرارت بالا باشند، اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا از مسافرانی که در بدو ورود به ترمینال با تب سنجی دوربین‌های حرارتی، دما بالایی داشته باشند دوبار تست تب انجام می‌شود. اگر دوربین‌های حرارتی برای یک مسافری آلارم تب را بدهد، مسافر ۳ دقیقه در همان محیط منتظر تست بعدی می‌ماند اگر دما کمتر شود مسافر اجازه ورود به داخل ترمینال را خواهد داشت.

وی افزود: اما اگر در دومین تب سنجی هم دمای مسافر بالا بود، به اورژانس فرودگاه برای بررسی‌های بیشتر اطلاع داده می‌شود. اگر اورژانس تایید کند که عامل این تب ویروس کرونا نیست، مسافر می‌تواند به سفر خود ادامه دهد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره تجهیز فرودگاه مهرآباد به دوربین‌های حرارتی گفت: فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاهی بود که پس از بحث شیوع ویروس کرونا سریعا نسبت به خرید دوربین حرارتی اقدام کرد و در همان اسفندماه ۳ دوربین حرارتی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد که احتمالا قیمت آن امروز به یک میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، مرادی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ یک از کارکنان و کارگران مشغول به کار در فرودگاه مهرآباد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت نشدند، اظهار داشت: با سه پزشک معتمد برای بررسی سلامت کارکنان قرارداد منعقد کردیم و به طور مداوم و مستمر کارکنان معاینه می‌شوند و با پیشگیری‌های انجام شده نهایتا در این مدت ۲۰ نفر از کارکنان درگیر کرونا شدند.