شناسهٔ خبر: 82990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بندر چابهار انجام گرفت؛

برگزاری اولین مانور اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری

برنامه به منظور افزایش آمادگی در شرایط اضطرار و ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانی بندر چابهار، مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتغال در حین سوختگیری تجهیزات بندری در بندر شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس اداره مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE بنادر و دریانوردی استان از برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق ناشی از نشت مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری خبر داد.

سالم دهقانی در این باره اظهار داشت: این مانور با هدف بررسی توان و نقاط ضعف و قوت نیروهای آتش نشانی و اپراتور راهبری اسکله و هماهنگی تیم های امداد و نجات در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی برگزار شد.

این مقام مسئول با مطلوب ارزیابی کردن هماهنگی و آمادگی تیم‌های امدادی و اطفائی شرکت کننده، افزود: این مانور با استفاده دو دستگاه خودرو اطفائی سنگین، یک دستگاه خودرو اطفائی سبک، خودروی امداد و نجات و شناور نجات با حضور ۱۴ نیروی آتش‌نشان، ۲ نفر امدادگر اورژانس، پرسنل شناور نجات، یگان حفاظت و حراست طبق برنامه ریزی و سناریوی از پیش تعیین شده بصورت موفقیت آمیز و بدون هیچ گونه خسارتی برگزار شد.

دهقانی اظهار داشت: بر پایه رسالت کار آتش نشانی که نجات جان انسان ها، اموال و سرمایه های ملی و توجه به حفظ مسائل زیست محیطی است، ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی، سرعت عمل و هماهنگی در عملیات مستلزم آمادگی هر چه بیشتر آتش نشانان و نیروهای امدادی است که بر این اساس مانورها و دوره های آموزشی بصورت تئوری و عملی انجام می‌شود.