شناسهٔ خبر: 83129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

پایان حفاری تونل کیلومتر ۵ محور ایلام- مهران/ برای تکمیل بزرگراه ایلام-مهران ۱۰ پروژه در دست اقدام داریم

حفاری تونل محور ایلام- مهران (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از تونل ۸۶۰ متری کیلومتر ۵ محور ایلام- مهران ( محور اربعین) از پایان حفاری آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید صبح  یکشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۹ علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به همراه فرمانده پلیس راه استان آخرین مرحله حفاری تونل کیلومتر ۵ محور ایلام- مهران به طول ۸۶۰ متر به پایان رسید تا گام دیگری برای تکمیل این بزرگراه برداشته شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در این بازدید گفت: در راستای تکمیل بزرگراه ایلام- مهران ۱۰ پروژه در دست اقدام داریم از جمله: تقاطع های غیر همسطح ارغوان، صالح آباد، سید حسن و سه راهی آذر- تونلهای کیلومتر ۵ و تونل دوم راه کربلا، تکمیل قطعات اول و دوم بزرگراه، تکمیل پلهای بزرگ کنجانچم و باند دوم منطقه کنجانچم که با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند.

 وی با اشاره به پایان حفاری تونل ۸۶۰ متری کیلومتر ۵ این بزرگراه گفت: حفاری این تونل اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و با توجه به تعطیلی چند ماهه به علت شیوع ویروس کرونا وحفظ جان کارگران،  اما باز پیش از برنامه زمانبندی حفاری این تونل به پایان رسید و روزهای آینده عملیات کف کنی و سپس لاینینگ آن نیز اجرایی می شود.

کاظمی خاطر نشان کرد در دو سال گذشته حدود ۵ کیلومتر تونل در سطح استان توسط پیمانکاران بومی حفاری شده که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر است.