شناسهٔ خبر: 83148 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد

پرداخت ۲۱۳۹۴۱۰۰۰۰۰۰ تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان خوزستانی/پایان تعمیرات ۱۹۳۸۶ واحد مسکونی

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان آخرین روند بازسازی واحدهای سیل‌زده استان را اعلام کرد و از پرداخت ۲۱۳ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، روند بازسازی واحدهای سیل‌زده استان را اعلام کرد و با یادآوری این مطلب که ۲۵ هزار و ۸۴۷ واحد در سیل سال ۹۸ خسارت دیدند که ۲۰ هزار و ۲۶۱ واحد تعمیری و ۵ هزار و ۵۸۶ واحد احداثی شناسایی شدند، گفت: بر اساس آخرین آمار و با احتساب معیشتی‌ها  ۳۳ هزار و ۵۵۰ مالک به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که تاکنون با ۳۱ هزار و ۷۸۶ نفر قرارداد دریافت تسهیلات به امضا رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از پرداخت ۲۳۱ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان کمک بلاعوض با احتساب معیشتی‌ها به ۴۱ هزار و ۱۲۴ نفر در استان خبر داد و افزود: تعمیرات ۱۹ هزار و ۵۹۰ واحد سیل‌زده آغاز شده که تاکنون ۱۹ هزار و ۳۸۶ واحد به اتمام رسیده است.

انصاری ادامه داد: احداث واحدهای تخریبی نیز آغاز شده است که تاکنون، آواربرداری از ۳ هزار و ۲۹۹ واحد، پی‌کنی از ۵ هزار و ۴۲۰ واحد، اجرای فوندانسیون ۵ هزار و ۲۲۹ واحد، اجرای اسکلت ۵ هزار و ۱۴۰ واحد، اجرای سقف ۴ هزار و ۷۹۷ واحد، دیوارچینی ۵ هزار و ۴۱ واحد به اتمام رسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۸ هزار و ۹۱۹تن میلگرد رایگان و ۵۱ هزار و ۹۵۰ تن سیمان بین سیل‌زدگان استان توزیع شده است.