شناسهٔ خبر: 8315 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

اهداف حضور ایران در نمایشگاه هوانوردی پاریس/ مذاکره با عرضه‌کنندگان برتر دنیا و دعوت سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در توسعه فرودگا‌ه‌های ایران/ پیش‌بینی چشم اندازی روشن برای شرایط پس از تحریم

مصاحبه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تشریح اهداف حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس گفت: یکی از مهمترین اهداف حضور ایران در این نمایشگاه مذاکره با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی جهان برای فروش هواپیما به ایران و دعوت سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های ایران است.

عباس آخوندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه با از سوی مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس دعوت شده‌ام گفت: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل و نقل هوایی برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف ایران از شرکت در این نمایشگاه مذاکره و گفت وگو با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی در جهان به منظور تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین دعوت به سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها به ویژه در بخش تجهیزات ناوبری است.

آخوندی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش تجهیزات ناوبری هوانوردی صورت نگرفته است، افزود: سیستم‌های ناوبری ایران در بخش هوانوردی٬ فضا و فرودگاه‌هایی نیاز به نوسازی جدی دارند به طوریکه برای رسیدن به وضعیت روز جهان نیاز به میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری جدید در این بخش است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحولات بسیار زیادی در حوزه فناوری و تکنولوژی تجهیزات ناوبری هوانوردی در سطح جهان رخ داده اما متاسفانه سرمایه گذاری جدیدی در ایران برای این بخش صورت نگرفته است به پایگاه خبری گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت نسل جدید هواپیماها و ایجاد نسل نوی فرودگاه‌ها در سطح جهان هستیم که از این جهت تجهیز و توسعه سیستم‌های ناوبری در ایران بسیار حائز اهمیت است.

آخوندی درباره نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس نیز گفت: در این نمایشگاه بین المللی چندین بازدید و سخنرانی برای فعالان اقتصادی که از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر می شوند خواهم داشت؛ ضمن اینکه در جریان آخرین وضعیت امکانات و ظرفیت‌های جدید بخش هوانوردی دنیا قرار خواهیم گرفت تا فضای سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی جهان در ایران فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدویت‌های بین المللی علیه ایران گفت: قطعا پیش از مذاکرات بین المللی ایران در حوزه سیاست خارجی چنین فضایی برای دعوت و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نوع نماشگاه‌ها وجود نداشت و حضور ایران در این فضا می‌تواند چشم اندازی برای ایران و سایر فعالان اقتصادی جهان در شرایط پس از تحریم باشد. /

نظر شما