شناسهٔ خبر: 83156 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین همتی بلند در مسیر سازندگی کشور خواهد بود/ حجم سرمایه گذاری در پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین گفت: سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در این بندر خشک احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بعدازظهر امروز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ باغ حضور وزیر راه و شهرسازی، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راه‌آهن با هلدینگ تاید واتر خاورمیانه درخصوص توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین در شرکت راه‌آهن برگزار شد.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به مزیت های ارزشمند این قرارداد اظهار داشت: ارزش این تفاهمنامه در حوزه ریلی و سرمایه گذاری ریلی در حالی است در شرایط سخت تحریم ها امضای این تفاهمنامه و سرمایه گذاری انجام شده همتی بلند در مسیر سازندگی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در امضای این تفاهمنامه این بود که از زمان شروع مذاکره تا انعقاد تفاهمنامه ۲ ماه زمان برد و شرکت سرمایه گذار با بررسی‌های کارشناسی به اهمیت پروژه رسید.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که مدت انجام طرح دو سال است. ‌این طرح یک پکیج کامل است که شامل اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل راه‌آهن  گفت: آپرین یکی از ۱۸ پهنه لجستیکی است که شورای عالی ترابری به راه‌آهن سپرده است تا ماموریت خود را به عنوان بندر خشک و دهکده لجستیک آغاز کند.

رسولی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه حمل و نقلی ریلی در کشور، گفت:  ‌با این سرمایه‌گذاری یک نقطه عطف در فعالیت حمل و نقل ریلی شاهد خواهیم بود که بیش از پیش می توان در مسیر شکوفایی ریل در کشور و توسعه آن که مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد.