شناسهٔ خبر: 8318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۵۰ هزار مسکن مهر در دولت یازدهم / ۲۶۰ هزار واحد مسکونی مهر معطل زیرساخت‌ها

بازدید مهرآبادی از مسکن مهر قوچان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی اصغرمهرآبادی روز یکشنبه در خراسان شمالی به ایرنا گفت: تا پایان امسال نیز دست کم ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره برداری به متقاضیان تحویل می شود.

وی اضافه کرد: از بدو شروع ساخت مسکن مهر حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفت که تاکنون یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد افتتاح و به متقاضیان تحویل شده است.

۲۶۰ هزار واحد مسکونی مهر معطل زیرساخت ها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور با وجود تکمیل شدن، به علت مشکلات زیرساختی خدمات عمومی، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

مهرآبادی افزود: این واحدهای مسکونی پس از تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز و همچنین فضاهای آموزشی به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۴۹۰ هزار واحد مسکونی مهر تا سال ۹۵

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: اکنون ۴۹۰ هزار واحد مسکونی مهر در سطح کشور در دست ساخت و در مرحله تجهیزات زیرساختی قرار دارد که پیش بینی می شود دست کم این واحدها تا خردادماه سال ۹۵ به متقاضیان واگذار شود.

مهرآبادی افزود: به نظر می رسد که نیمه نخست سال ۹۵ به عنوان سال پایانی پرونده مسکن مهر در کشور باشد.

تکمیل زیرساخت های مسکن مهر نیازمند ۱۱۰هزار میلیارد ریال

وی اضافه کرد: در مجموع اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت های مسکن مهر شامل آب، فاضلاب، برق و گاز حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از اعتبار این زیرساخت ها از محل فروش اراضی تحت مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی تامین شده و بقیه نیز از محل اعتبار استانی و ملی تامین می شود.

در استان خراسان شمالی ۲۳ هزار واحد مسکونی مهر در دست اجرا قرار گرفته که تاکنون ۱۶ هزار و ۵۶۵ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است و بقیه تا اوایل سال ۹۵ افتتاح می شود.

نظر شما