شناسهٔ خبر: 83182 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

منابع مالی وزارت راه و شهرسازی سال آینده افزایش می‌یابد/ واگذاری۲۵۰۰ هکتار زمین جهادکشاورزی در حریم شهرها به وزارت راه برای تولید مسکن

محمد رضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع مالی وزارت راه و شهرسازی سال آینده افزایش می‌یابد، توافق وزارت راه و شهرسازی با وزارت جهادکشاورزی را در واگذاری ۲۵۰۰ هکتار زمین جهادکشاورزی در حریم شهرها را به امر تولید مسکن، توافقی مناسب و در راستای تحقق شعال سال برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه با وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان آن وزارتخانه در جمع‌بندی نشست، اعلام کرد: در خصوص پروژه‌های عمرانی به رغم محدودیت‌های مالی، خوشبختانه در اقصانقاط کشور، پروژه‌های عمرانی فعال هستند و وزارت راه و شهرازی در این خصوص به خوبی در حال خدمات رسانی است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تفاهمی که مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی داشت درصدد هستیم تا برای سال آینده حتما متناسب با پروژه‌هایی که در کشور انجام می‌شود، منابع مالی را افزایش دهیم. همچنین، در کنار آن ظرفیت‌های بخش خصوصی و نقدینگی کشور در راستای تقویت پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شود.

رضایی‌کوچی در خصوص مسکن نیز با اشاره به اینکه ساماندهی بخش مسکن از اولویت‌های نخست مجلس است، توضیح داد: در خصوص مسکن که یکی از ابزارهای مهم تولید مسکن به شمار می‌رود خوشبختانه توافقی بین وزارت راه و شهرسازی و وزیر جهادکشاورزی انجام شد و زمین قابل‌توجهی معادل ۲۵۰۰ هکتار در حریم شهرها بین دو وزیر تفاهم شد تا زمین در حریم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد.

نماینده مجلس یازدهم از دیگر موضوعات موردبحث با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان این وزارتخانه را موضوع مدل‌های مالی برشمرد و توضیح داد: با کمک بانک‌ها به دنبال آن هستیم تا تسهیلات با بهره مناسب و نرخ ارزان در اختیار اقشار متوسط به پایین برای تامین مسکن قرار بگیرد. همچنین در خصوص مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد که نقش مهمی در ساخت واحدهای مسکونی دارند توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده که مصالح ارزان در راستای طرح مسکن در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با تعاملی که بین مجلس و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، شاهد تولید مسکن به شکل قابل توجه به ویژه برای اقشار متوسط به پایین جامعه هستیم.