شناسهٔ خبر: 83195 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مجلس شورای اسلامی:

هزینه سوداگری در بخش مسکن بالا می‌‌رود/ اقدامات خوبی در هوشمندسازی ساخت مسکن انجام شده است

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس به بخش مسکن خبر داد و گفت: نرخ‌گذاری مالیات بر خانه‌های خالی به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که هزینه سوداگری در این بخش بالا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر قالیباف، رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه یک سیما، ضمن تشریح برنامه‌های مجلس در حوزه‌های مختلف به توضیح برنامه‌های مجلس در حوزه مسکن نیز پرداخت و گفت: اهمیت حوزه مسکن برای مجلس یازدهم به حدی است که نخستین طرح دوفوریتی خود را به این حوزه اختصاص داده است.

او با بیان اینکه این طرح، روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه با حضور اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: مجلس در نرخ‌گذاری مالیات بر خانه‌های خالی به گونه‌ای عمل خواهد کرد که هزینه سوداگران بالا رود و سوداگری در این بخش به صرفه و صلاحشان نباشد. 

قالیباف در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خبری، اقدامات وزارت راه و شهرسازی در هوشمندسازی ساخت مسکن را خوب توصیف کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش در آینده نزدیک ۶ هزار مسکن با رعایت استانداردهای مختلف و توجه به معماری اسلامی به صورت هوشمند ساخته خواهد شد.