شناسهٔ خبر: 83203 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌ها عنوان کرد

برگزاری جلسه همفکری اتصال راه‌آهن آذربایجان به پارس آباد

جلسه همفکری اتصال راه آهن آذربایجان به پارس آباد جلسه همفکری در خصوص ایجاد مرز در پارس آباد اردبیل با کشور آذربایجان با حضور مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌ها و استاندار اردبیل و هیات همراه برگزار شد.

امین ترفع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره این جلسه گفت: صحبت‌هایی درباره اتصال راه‌آهن آذربایجان به منطقه  پارس آباد اردبیل مطرح است تا تبادلات تجاری از این نقطه اتفاق بیفتد. برای این منظور قرار شد با دستگاه‌های مختلف جلسه همفکری برگزار کنیم و بررسی کنیم که آیا این منطقه قابلیت تبدیل شدن به مرز تجاری جدید را دارد یا خیر.

او ادامه داد: موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح شد و در نهایت سوالاتی در خصوص امکان پذیری اقتصادی، کیفیت بهره برداری، فاصله تا مرز بعدی و تاثیراتی که در مرز بعدی دارد عنوان و قرار شد در جلسه بعدی استاندار اردبیل پاسخ این سوالات را آماده کرده و ابهام‌ها در این زمینه برطرف شود.

او افزود: بر اساس گزارشی که استاندار اردبیل ارایه کرد، مرز شدن این منطقه تاثیرقابل ملاحظه‌ای درصادرات منطقه خواهد داشت و بنا شد تاثیر کم و کیف اقتصادی این امر و نیز نوع محصولات صادراتی را با جزییات بیشتری ارایه کنند تا به جمع بندی نهایی برسیم.

 مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل ها ادامه داد: در نهایت هفته آینده مجددا جلسه ای برگزار  خواهیم کرد و بررسی ها در خصوص این که آیا این منطقه قابلیت مرز شدن را دارد را ادامه می دهیم.