شناسهٔ خبر: 83208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اصلاح الگوی مصرف انجام شد

کاهش ۲۸ درصدی هزینه های انرژی راه و شهرسازی استان اصفهان

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت در مصارف، هزینه‌های جاری را در حد مطلوبی کاهش دادیم.

 علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: موضوع مدیریت در مصارف و به تبع آن حفظ محیط زیست همواره به عنوان یک محور مشخص مورد توجه این اداره کل بوده است و اقدامات عملی همچون تشکیل کمیته اصلاح الگوی مصرف بصورت ماهانه و آموزش پرسنل در این راستا انجام پذیرفته است.  

وی با اشاره به دستورالعمل مدیریت سبز (مدیریت مصرف انرژی، مواد و حفظ محیط زیست) اذعان داشت: از زمان ابلاغ دستورالعمل مدیریت سبز، این اداره کل اقدامات اجرایی در حوزه‌های نه‌ گانه شامل: کنترل سیستم روشنایی، کنترل سیستم‌های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع، کنترل تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آن‌ها، مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند، مدیریت میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، استفاده از فناوری‌های پاک و انرژی‌های تجدیدپذیر، فرهنگ سازی و توسعه مدیریت انرژی و حمل و نقل را در دستور کار قرار داده است و اجرایی شدن این اقدامات از طریق کمیته اصلاح الگوی مصرف بصورت مستمر مورد پیگیری قرار می‌گیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش در مصرف انرژی داشته است تشریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده و با سرلوحه قراردادن اقدامات پیشگیرانه، فعالیت‌ها و نقاط پر مصرف در این اداره کل شناسایی شدند و با بررسی اثربخش نسبت به رفع و اصلاح آن اقدامات لازم انجام پذیرفته است.   

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با سرویس دوره‌ای تجهیزات، نصب سیستم‌های هوشمند، اجرای طرح‌های جایگزین با هدف بهینه‌سازی، الکترونیکی نمودن فعالیت‌ها و کاهش مصرف کاغذ و... توانست به میزان قابل قبولی در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کند.