شناسهٔ خبر: 8324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمايي شناسنامه فني و ملكي و گزارشات الكترونيكي ساختمان در استان البرز

مراسم اجرايی شدن شناسنامه فنی و ملكی ساختمان رئيس سازمان نظام مهندسي استان البرز از شناسنامه فني و ملكي و گزارشات الكترونيكي ساختمان در استان البرز رونمايي کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان البرز، حسين رحمت پور رئيس اداره روابط عمومي راه و شهرسازي استان البرز در رابطه با اين خبر گفت: اولين همايش شناسنامه فني و ملكي و گزارشات الكترونيكي با حضور حمید طهائي استاندار البرز ،ابوالفضل باقرنيامدير كل راه و شهرسازي استان البرز و تعدادي از مهندسان استان در سالن ميلاد كرج

برگزارشد.

رحمت پور در مورد اقدامات انجام شده در این همایش گفت: رئيس سازمان نظام مهندسي اولين شناسنامه فني و ملكي را به باقر نيا اهداء کرد.

در اين مراسم ابتدا علی رضا مجربي كرماني رئيس سازمان نظام مهندسي  از حضور با شكوه مهندسان در همايش تقدير كرد و بعد به موضوع اجرايي نمودن قوانين ساخت و ساز پرداخت و گفت : ماموريت اين سازمان اجراي صحيح و درست ساخت و ساز ها است و در صورتی که غير از اين اجرا شود علاوه بر جلوگيري ساخت و ساز با شخص متخلف برخورد بعمل خواهد آمد .

استاندار البرز نیز در این همایش گفت: خانه و ساختمان يكي از مهمترين سرمايه‌گذاري‌ها براي مردم و بخش خصوصي محسوب مي‌شود، اين سازه‌ها جان‌پناه مردم است و هركس به هر اندازه كه مي‌تواند بايد در استحكام، معماري، پي‌ها و ساير موارد تأثيرگذار باشد و ما نيز از آنان حمايت مي‌كنيم.

 وی در ادامه ضمن تقدير از عملكرد اداره كل راه وشهرسازي استان بیان کرد: احداث "ساختمان سبز" با انرژي صفر در پژوهشگاه مواد و انرژي، فعاليتي است كه اگر مهندسان نيز به آن ورود كرده و از آن استفاده كنند، كارهاي بسيار بزرگي انجام مي‌شود .

طهايي همچنین اضافه كرد: مديريت ساخت‌وساز به دست مهندسان ناظر است و دولت تدبير و اميد براي برون‌سپاري خدمات برنامه‌ريزي كرده و مهندسان به عنوان بخشي از مردم مي توانند از اين موقعيت استفاده كرده و مديريت صحيح را اعمال كنند، با مديريت سازمان نظام مهندسي و دستگاه‌هاي متولي بخش ساختمان مي‌توان در استان نوپا البرز قراردادهايي مفيد و ماندگار اجرا كرد.

باقرنيا نیز در این نشست در جمع مهندسين اعلام کرد:تمامي مهندسان كه مفتخر به دريافت مدرك نظام مهندسي شده اند ملزم به رعايت قانون در تمامي موارد ساخت و ساز در استان هستند .

اين مقام مسئول اضافه كرد: رونمايي از شناسنامه فني و ملكي از ساخت و ساز هاي غيرمجاز كه خارج از قانون نظام مهندسي جلوگيري مي كند .

وي در ادامه ازهمكاري شهرداري كرج در خصوص همكاري در اجراي شناسنامه فني و ملكي ساختمان تقدير كرده و خواستار برخورد شهرداري با این گونه ساخت و ساز ها شد.

باقرنيا دراین باره بیان کرد: در استان البرز مناطقي هستند كه در بافت هاي فرسوده واقع شده اند كه ازمالكان ساختمان در خواست مي شود با مراجعه به اداره كل راه وشهرسازي استان البرز نسبت به بازسازي و احياي منازل خود در بافت هاي فرسوده اقدام كنند./

نظر شما